Hej Catharina! Berätta lite om din erfarenhet och bakgrund:

Jag har en säljutbildning i botten, som därefter byggts på med en projektledarutbildning, en utbildning i CRM i Schweiz samt ett flertal ledarskapsutbildningar kopplat till mina olika chefsroller. Jag har bland annat haft personalansvar för upp till 25 personer och drivs verkligen av att arbeta tillsammans med mina medarbetare och se hur vi tillsammans utvecklas.

Under min karriär har jag haft flera olika roller. Bland annat som kundansvarig, teamlead, projektledare, programledare och linjechef. De senaste åren har jag arbetat inom ett amerikanskt managementkonsultbolag, som managementkonsult samt även som talent manager. Företag som jag arbetat på är Ascom, Robert Bosch, Ericsson och RGP för att nämna några.

Vad fick dig att välja Jurek?

Det är enkelt – alla duktiga människor som finns här! De olika specialistområdena samt ledningen av detta företag har såklart också spelat in. Jag gillar bredden hos Jurek och att det finns en logik i hur vi är organiserade, det är så Jurek kan vara specialister inom flera områden utan att hamna i generalistfacket.

Catharina kommer du i kontakt med via catharina.airiman@jurek.se eller på telefon
+46 76-002 69 09

Hur har din första tid hos oss varit?

Hektisk, rolig och intensivt! Redan dag 2 började jag arbeta med ett skarpt uppdrag, och efter det har det bara fortsatt. Jag har haft flera kunddialoger och kundmöten och träffat massa duktiga kandidater och kollegor. Extra värdefullt har det varit med den gedigna introduktionen, det rustade mig för att kunna ta mig an uppdragen så snabbt. Tiden går fort på Jurek, och det för att det är så roligt!

Vad kommer vara ditt största fokus som Interim Manager hos Jurek Finance?

Att hitta, attrahera och matcha rätt kandidat till rätt uppdrag. För att lyckas med detta är det viktigt att arbeta proaktivt med att hitta lämpliga kandidater och därmed underhålla vårt nätverk!

Hur ser du på utvecklingen av interimslösningar framöver?

Jag tror att interimslösningar kommer fortsätta att öka. Arbetsmarknaden håller på att skifta. Gig:andet som alla pratar om, händer faktiskt. Fler och fler inser att det är viktigt att kunna planera sin egen tid sett till ledighet och personliga intressen. En fast anställning är inte lika attraktivt som tidigare. Detta märker såklart bolagen, då det inte är ovanligt att kompetenta medarbetare lämnar en fast anställning och startar eget som underkonsulter. I och med det förstår bolagen också värdet av en interimslösning, oavsett för att stärka upp en viss funktion i bolaget eller som exempelvis en tillfällig lösning parallellt med en rekryteringsprocess. 

Ser du några utmaningar på marknaden rent generellt?

Vi verkar såklart i en konkurrensutsatt bransch, men har en stark fördel i att ha så många underkonsulter knutna till oss. En utmaning är dock detta, att förklara värdet för underkonsulterna att verka via oss. Det är en fördel för båda parter, och särskilt för konsulten som kan fokusera på sitt nuvarande uppdrag medan vi letar de kommande möjligheterna.

Tack Catharina!