Treasury Operations

för 4 timmar sedan
Läs Senare

Vi söker en engagerad och noggrann konsult för ett uppdrag hos en av våra kunder inom avdelningen Clearing & Avveckling. Initialt löper uppdraget 6 månader med goda chanser till anställning direkt hos vår uppdragsgivare. I denna roll kommer du att vara en nyckelspelare i att hantera kunders insättningar och uttag, utföra interna och externa betalningar samt dagliga likvidavstämningar. Du kommer att arbeta i ett dynamiskt team som strävar efter att säkerställa hög kvalitet och effektivitet i alla betalningsprocesser. Om du är strukturerad, problemlösningsorienterad och trivs med att arbeta i en miljö där du kan göra skillnad, då är detta rätt möjlighet för dig!

Vi söker en konsult till en av våra kunder inom avdelningen Clearing & Avveckling. Du kommer först vara anställd som konsult i 6 månader och vid gott samarbete ämnar uppdraget övergå i en direktanställning hos vår kund. Teamet ansvarar för att hantera kunders insättningar och uttag, utföra interna och externa betalningar på uppdrag av andra avdelningar samt dagliga likvidavstämningar. Vidare säkerställer man att betalningar hanteras med hög kvalitet och enligt uppsatta servicenivåer. Utöver detta kommer rollen även innebär att kontinuerligt arbeta med att effektivisera processer, automatisera arbetsuppgifter och vara en viktig stakeholder i pågående initiativ inom företaget.


Exempel på arbetsuppgifter:

• Hantera kunders insättningar och uttag av likvid
• Utföra daglig likvidavstämning av konton
• Utföra betalningar på uppdrag av andra interna avdelningar
• Säkerställa täckning på bankkonton för likvidflöden
* Hantera ärenden och frågor från kunder
* Ha möjlighet att arbeta heltid on-site från kundens kontor i centrala Stockholm


Kvalifikationer:

• 1-2 års erfarenhet av liknande arbete, alternativt att du arbetat med det vid sidan av studierna 
• Eftergymnasial utbildning eller likvärdig arbetslivserfarenhet
• Goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Excel
* Flytande i svenska och engelska då du i denna roll har du löpande kontakt via mail och telefon med interna och externa motparter. 


Personliga egenskaper:

• Självständig, strukturerad och driven
• Flexibel och beslutsam i det dagliga arbetet
• Förmåga att se samband och förstå helheten
• Ansvarstagande, noggrann och problemlösningsorienterad
• Trivs med att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och kan hantera tidspress
• Prestigelös och samarbetsvillig

Rollen är med start omgående eller snart som möjligt och vi ser framemot din ansökan. 

Om oss


Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker,
med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder.

Konsult hos Jurek

År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek
Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek


Konsult hos oss på Jurek

Bli Jurek-konsult inom juridik, ekonomi, HR m.fl. och utvecklas professionellt genom mångsidiga uppdrag, med fokus på karriärtillväxt och personlig utveckling.