Hyresadministratör/ekonom sökes till kund i Linköping

för en dag sedan
Läs Senare

Nu söker vi en duktig hyresadministratör till kund i Linköping!

Vi söker dig som har minst 5 års yrkeserfarenhet som fastighetsekonom eller motsvarande kunskap som ekonom inom fastighetsbolag.

Varmt välkommen in med din ansökan redan idag!

Bakgrund

Vi söker nu en hyresadministratör med intresse för ekonomi- och systemadministration. Sveriges femte största stad fortsätter att växa. Som ett av Linköpings största fastighetsbolag är vår kund en betydande del av utvecklingen och står nu inför en tillväxt i både investeringsprojekt, förvaltning och underhåll.

Hyresadministratör är en tjänst för dig som vill jobba i en administrativ roll som innebär administrativt arbete i det system som hanterar utgående hyresfakturor. Du blir en del av Ekonomi och finansgruppen, som består av tio kollegor varav två hyresekonomer. Det här är en tjänst som innebär samarbete med såväl dina kollegor inom gruppen som med övriga kollegor.

Arbetsuppgifter

Du kommer att ansvara för att bevaka hyresintäkter följer angiven budget. Säkerställa rätt uppgifter i Vitec. Vara ett stöd till Fastighetsförvaltare/Avtalsförvaltare och Kundförvaltare så att intäkterna i fastighetsbeståndet utvecklas enligt mål och planer.

Du kommer även att;

 

  • Vara super-user och driva förbättringsarbeten i faktureringssystemet Vitec-hyra.
  • Registrera och administrera avtal i systemet inklusive registervård vid förändringar av hyror, namn, förvaltare, ytor, adresser etc.
  • Hantera hyresfakturering och hyresinbetalningar i systemet.
  • Kontrollera och attestera inkomna hyresavier som löst ut
  • Kontakt med hyresvärdar angående hyresändringar, fakturor, referenser mm.
  • Betalningspåminnelser hyra månadsvis.
  • Medverka tillsammans med kollegor i att rapportera ekonomiska resultat vad gäller fastighetsbeståndet.
  • Besvara frågor internt och externt inklusive att vara ansvarig för den gemensamma mailinkorgen.
  • Delta i verksamhetsplanering och uppföljning.
  • Delta i införandet av ett nytt fastighetssystem där du kommer behöva uppdatera Vitec så att integrationen mellan de två systemen fungerar.

 

Vem är du?

För att vara kvalificerad för tjänsten behöver du uppfylla;

  • Minst 5 års yrkeserfarenhet som fastighetsekonom eller motsvarande kunskap som ekonom inom fastighetsbolag.
  • Goda kunskaper inom hyresjuridik
  • God kommunikatör och erfarenhet av relationsskapande arbete.
  • Goda kunskaper i Office-paketet
  • Utbildning inom Fastighetsekonomi eller motsvarande kunskaper.
  • Körkort

Meriterande är att du har Förvaltarutbildning eller relevant yrkeserfarenhet med påbyggnadskurser inom fastighetsförvaltning.

Du erbjuds

Tjänsten är på heltid 100%. Uppdraget ska påbörjas 1 december 2024 och pågå till augusti 2026. Stationeringsort är Linköping. Du erbjuds ett konsultuppdrag via Jurek hos vår kund. Du kommer att vara anställd av Jurek Talents och erbjuds en tidsbegränsad anställning. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Emelie Kumlin på emelie.kumlin@jurek.se 

Om verksamheten

Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.