Om uppdraget
Som konsult hos vår kund stödjer du ägare, ledning och avdelningar med beslutsunderlag för en affärsmässig och hållbar ekonomi. Du säkerställer att verksamheten följer uppsatta riktlinjer och bistår chefer och medarbetare med analys och uppföljning.
I rollen ansvarar du för att driftnettot utvecklas enligt de finansiella målen, både på portfölj- och fastighetsnivå. Du samarbetar nära chefer och resultatansvariga inom fastighetsavdelningen samt ekonomiavdelningens olika funktioner och controllerenheten.
Arbetsuppgifter
Konsulten kommer bland annat att ansvara för följande arbetsuppgifter:
- Finansiell styrning genom uppföljning, analyser och rapportering.
- Framtagning och rapportering av finansiella planer och prognoser
- Föreslå åtgärder för intäktsökning och kostnadseffektivitet.
- Analysera intäktsströmmar, identifiera kostnadsbesparingar och föreslå åtgärder för långsiktig lönsamhet.
- Förbättring och utveckling: Bidra till förbättringar inom arbetssätt, system och affärsutveckling. Delta i utvecklingsprojekt.
Vem är du?
Erbjuden konsult ska uppfylla nedan kompetenskrav;
- Akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande
- Flera års erfarenhet inom controlling, ekonomistyrning eller liknande roll, gärna inom fastighetsbranschen
- Stark Excel-kompetens och erfarenhet av analysverktyg.
- Mycket god systemvana.
- Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift
Meriterande önskemål:
- Erfarenheter av Qlik, Hypergene, Agresso
- Erfarenhet av att delta/driva utvecklingsarbete, ex inom områden som: ekonomistyrning, målstyrning, ekonomimodell, inköpssystem- som kan inkludera modellutveckling/verksamhetsutveckling/systemutveckling
Personliga egenskaper kommer även att tas i beaktning. Vår kund söker en kommunikativ och tydlig person inom ekonomi, med förmåga att stödja verksamheten, identifiera förbättringsmöjligheter och föreslå lösningar. Du har ett analytiskt tänkande, kan ta fram insikter ur data och drivs av att förbättra arbetssätt och resultat. Strukturerad och kvalitetsmedvetenhet är viktiga egenskaper.
Du erbjuds...
Ett konsultuppdrag på heltid 100% med start 2025-03-24 och beräknas pågå fram till 2025-08-31, med möjlighet till förlängning. Placeringsort för uppdraget är Stockholm i framförallt Hammarby Sjöstad, men även på övriga tre kontor i Farsta, Rinkeby & Södermalm. När arbetet tillåter finns möjlighet till distansarbete ca 2 dagar/vecka. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta kandidatansvarig Therese Sundin på therese.sundin@jurek.se
Om verksamheten
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management