Om rollen
Sedan lanseringen av bolån till villor och fritidshus har vår kund varit på en stadig tillväxtresa. Nu är det dags att ta nästa steg och bredda banken för att ta emot fler målgrupper inom bolån. Bolåneavdelningen finns på kundens kontor i centrala Linköping, dit vi nu söker dig som vill arbeta i ett tight team med kreditberedning som grund. Hos vår kund blir du direkt en viktig spelare som är med och påverkar tillväxtresan. Du får förståelse för hur hela banken fungerar och samarbetar tätt med andra avdelningar inom affärsområdet Bo & Spara. Vi söker dig som har affärsfokus, har nära till skratt och som vill bidra till engagemang i hela landets bank.
Arbetsuppgifter
Vår kund har en helt digital ansökningsprocess för bolån, så du kommer primärt att kreditbereda ärenden som kommer in via hemsidan eller via samarbetspartners, och därefter kontaktar du kunden via telefon eller mejl. De ansökningar som du hanterar blir dina kunder och du hjälper varje kund från ansökan tills lånet är redo för utbetalning. Viss förvaltning av befintliga kunder ingår också i tjänsten. Den personliga kontakten i den digitala processen är mycket viktig!
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen tror vi att du har:
- Erfarenhet från kreditberedning eller liknande arbete inom bank/försäkring där du har skaffat dig en förståelse för ekonomi
- Erfarenhet av kundkontakt
- Swedseclicens Bolån
- Ett intresse av att då och då företräda banken på mässor & event
Som person bör du ha en hög grad av leveransförmåga samtidigt som du gillar att bidra till att förbättra arbetssätt och har förmågan att fatta beslut. Vi tror att du trivs i en familjär arbetsmiljö där det är högt i tak, nära till skratt och där samarbeten mellan avdelningar är en självklarhet. Du arbetar strukturerat och noggrant men samtidigt effektivt. Du har ett eget driv och visar på initiativförmåga. Genom professionalism och din goda serviceförmåga skapar du bra dialoger i kundmöten och även långsiktiga relationer.
Detta är ett konsult/interimsuppdrag och löper initialt i 6 månader, med möjlighet till förlängning.
Om oss
Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker,
med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder.
Konsult hos Jurek
År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek
Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek
Konsult hos oss på Jurek
Bli Jurek-konsult inom juridik, ekonomi, HR m.fl. och utvecklas professionellt genom mångsidiga uppdrag, med fokus på karriärtillväxt och personlig utveckling.