Arbetsbeskrivning
Som interims chef ansvarar konsulten för att leda Gnesta kommuns arbete med Framtidsplan och verksamhetsplan för kommunstyrelsen (Mål- och budget) samt kommunens och kommunstyrelsens delårsuppföljning. Arbetet leds av konsulten genom ekonomienheten som består av fyra förvaltningsekonomer, en redovisningsansvarig, en ekonomiassistent, en upphandlingssamordnare samt en systemförvaltare
Vem är du?
Vi söker dig som uppfyller;
- Högskoleexamen inom ekonomiområdet
- Flerårig erfarenhet av chefs- och ledningsarbete i politiskt styrd organisation, företrädelsevis kommunal sektor
- Erfarenhet av arbete med resursfördelnings- och budgetmodeller, ekonomistyrning samt leda budgetarbete och budgetprocesser inom kommunal sektor
Du erbjuds
Du kommer att vara anställd i Jureks interimsverksamhet och vara stationerad ute hos vår kund Gnesta kommun. Uppdragsstart är april 2025 till och med 1 september 2025 med omfattning 100%. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig kandidatansvarig Therese Sundin på therese.sundin@jurek.se . Välkommen med din ansökan redan idag, vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Om verksamheten
Jurek Recruitment & Consulting erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.