Interimschef sökes till kommun i Göteborg!

för en timme sedan
Läs Senare

Jurek söker nu dig som är intresserad av ett konsultuppdrag som interim enhetschef ute hos vår kommunala kund i Göteborg,
Uppdraget förväntas starta under februari 2025 och pågår cirka 4 månader framöver, med chans till eventuell förlängning under pågående rekrytering. 

Välkommen med din ansökan idag!

Arbetsuppgifter

Vi söker nu en interim enhetschef till en verksamhet som ansvarar för utveckling, förvaltning och planering av idrottsrelaterade fastigheter och områden. Uppdraget omfattar arbete från tidiga stadsutvecklingsskeden till färdigställande av anläggningar, liksom löpande lokalförsörjning och omvärldsbevakning kopplad till stadsutveckling. Verksamheten arbetar långsiktigt och strategiskt med att utveckla idrottsområden i takt med att staden växer.

Om rollen

Som enhetschef leder du ett team av utvecklingsledare och projektledare som arbetar i tidiga skeden av stadsutvecklingsprocesser. Fokus ligger på övergripande planering, långsiktig anläggningsförsörjning samt utveckling av idrottsområden. Du har ansvar för att planera, leda och utveckla enhetens arbete och du hanterar både ekonomiska och personalrelaterade frågor. En viktig del av uppdraget är att skapa goda förutsättningar för medarbetarna, bland annat genom att stödja kunskapsutveckling och nätverkande. Rollen innebär också att ta fram strategiska beslutsunderlag för avdelningens ledning.

  • Du rapporterar direkt till avdelningschefen.
  • Arbetsmiljöansvar är inte delegerat, men erfarenhet och kunskap inom området är betydelsefullt.
  • Tjänsten är en interimslösning på heltid, dagtid måndag–fredag.
  • Tillträde önskas så snart som möjligt.

Vem är du?

För att vara kvalificerad för uppdraget ska du uppfylla följande;

  • Universitets- eller högskoleutbildning inom exempelvis stadsutveckling, samhällsplanering etc. eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
  • Minst 3 års erfarenhet som chef med budget- och personalansvar
  • Erfarenhet av att leda förändringsarbete och kultur- eller värdegrundsarbete
  • Erfarenhet av att framgångsrikt utöva ett kommunikativt och tillitsbaserat ledarskap.

Vi ser att ditt ledarskap präglas av god kommunikativ förmåga, social kompetens och ett prestigelöst förhållningssätt. Andra viktiga förmågor är att kunna väga in olika perspektiv där helheten blir så bra som möjligt och att kunna tänka och agera långsiktigt. Du är skicklig i ditt sätt att kommunicera och förmåga att skapa förtroendefulla relationer och bygga nätverk. Du har modet att tänka nytt samtidigt som du är lyhörd inför hur du bäst implementerar de frågor du driver. Vi vill också att du är omvärldsorienterad och tar initiativ utifrån de behov du identifierar.

Du erbjuds

Planerade uppdragsperiod, fr.o.m. 2026-01-02 t.o.m. 2026-05-30. Tjänsten är på heltid och arbetstiden är dagtid, måndag till fredag

Placeringsort: Göteborg

Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Livija Bekkhus, livija.bekkhus@jurek.se 

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management