Juristassistent till advokatbyrå

för en dag sedan
Läs Senare

Vill du ha en nyckelroll på en affärsjuridisk byrå där du får kombinera struktur, service och ansvar? Vi söker dig som vill vara navet i vår verksamhet – den som ser till att allt flyter på, både i det lilla och det stora. Här får du arbeta nära jurister i en dynamisk miljö där din insats verkligen gör skillnad.

Arbetsuppgifter
Som juristassistent är du en viktig del i teamet och ansvarar för att kontoret fungerar effektivt och professionellt. Du är ofta den första kontakten för våra klienter och har en central roll i det dagliga arbetet.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära att: 

  • Ta emot inkommande samtal och hantera växeln
  • Gå igenom och vidarebefordra inkommande e-post, inklusive från domstolar
  • Dokumenthantering och korrekturläsning av juridiska dokument
  • Lägga upp nya ärenden i systemet (vi använder Hogia och ett tidredovisningssystem)
  • Fakturering och kostnadsräkningar i samarbete med ekonomikonsult
  • Kontakta domstolar och begära ut domar
  • Stötta juristerna i deras arbete och hålla koll på det som lätt glöms bort
  • Boka mötesrum, förbereda konferensrum och ordna med kaffe
  • Allmänt kontorsfix och ansvar för att kontoret är i toppskick

Vem är du?

Vi söker dig som är självgående, lösningsorienterad och har ett öga för detaljer. Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete, gärna från juridisk verksamhet, och trivs i en roll där du får ta ansvar och vara ett stöd för andra. Du har god datorvana och erfarenhet av administrativa system, och det är meriterande om du har arbetat i Hogia. Du uttrycker dig mycket väl på svenska, både i tal och skrift, och har lätt för att ta egna initiativ. Din flexibilitet och vilja att hjälpa till där det behövs gör dig till en ovärderlig del av teamet.

Du erbjuds

Detta är ett konsultuppdrag på 3 månader med start i augusti. Hos vår kund erbjuds du en varierad och viktig roll i ett engagerat och kunnigt team. Du får möjlighet att påverka och utveckla rutiner och arbetssätt, samtidigt som du arbetar på en arbetsplats med i fina lokaler i centrala Stockholm. Vår kultur präglas av professionalism, samarbete och trivsel – och vi ser fram emot att välkomna dig som en del av vårt team. Urvalsprocessen och intervjuer sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten kontakta gärna ansvarig konsultchef Hedda Grenlöv på hedda.grenlov@jurek.se.

Om oss

Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder.


Konsult hos Jurek

År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek.


Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek