Arbetsbeskrivning
Vi söker en erfaren interim chef för ett uppdrag inom Verksamhetsstyrning och Stöd. I denna roll får du en nyckelposition i organisationen där du leder det strategiska planerings- och uppföljningsarbetet samt säkerställer att verksamheten utvecklas i linje med övergripande mål och riktlinjer.
Som interim chef är du ett stöd till ledningen i frågor som rör styrning, effektivisering och kvalitet. Du driver förändring, skapar struktur och bidrar till en långsiktigt hållbar utveckling. Uppdraget ställer höga krav på både analytisk förmåga och ledarskap, och passar dig som trivs i komplexa organisationer där du får möjlighet att påverka och göra skillnad.
I uppdraget ingår bland annat att:
- Leda och samordna stabens arbete på strategisk, taktisk och operativ nivå i enlighet med strategi och verksamhetsplan.
- Säkerställa långsiktig planering och styrning samt ett stabilt och effektivt administrativt stöd.
- Ha övergripande ansvar för intern kontroll samt säkerställa efterlevnad av lagar och regelverk inom området.
- Bidra till en ekonomiskt hållbar utveckling genom tydliga processer och god kostnadskontroll.
- Upprätta budget och investeringsplan i linje med affärsplan och ekonomiska mål
Detta är ett spännande uppdrag för dig som vill vara med och driva viktiga frågor i en organisation med höga ambitioner.
Vem är du?
Vi söker dig som uppfyller;
- Högskoleexamen inom ekonomi.
- Minst 10 års dokumenterad erfarenhet av arbete som CFO/ ekonomichef.
- Gedigen erfarenhet av att leda administrativa stödfunktioner som Ekonomi, Inköp, IT och HR.
- Erfarenhet från branscher som verkar inom återvinning och process eller tillverkningsindustri.
- Vana att arbeta med strategiska utvecklingsfrågor och uppföljning.
- Erfarenhet av ledningsgruppsarbeten, styrelsearbete och att arbeta med ägare samt ägarfrågor.
- Erfarenhet av affärsförhandlingar.
- B-körkort.
Meriterande är om du även uppfyller;
- Har dokumenterad ledarskapsutbildning.
- Har vana att driva förändringsarbete.
Vi söker dig som är en strategisk och lösningsorienterad ledare med god affärsförståelse och förmåga att planera, prioritera och genomföra förändringsarbete. Du har ett coachande förhållningssätt och drivs av att nå resultat genom andra.
Din kommunikativa och pedagogiska styrka gör att du skapar engagemang och förklarar komplexa sammanhang på ett tydligt sätt. Du samarbetar väl med olika funktioner och bygger starka relationer genom förtroende och tydlig dialog. Du uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska, i tal såväl som skrift.
Du erbjuds
Du kommer att vara anställd i Jureks interimsverksamhet och vara stationerad ute hos vår kund i Huddinge, Stockholm. Startdatum: omgående och löper i ca 6 månader med möjlighet till förlängning. Arbetstiderna är måndag – torsdag kl. 08.00–17.00 och fredag kl. 08.00–15.00.
Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Emelie Kumlin på emelie.kumlin@jurek.se. Välkommen med din ansökan redan idag på www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Om verksamheten
Jurek Recruitment & Consulting erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.