Teamledare för leverantörsreskontra

för en timme sedan
Läs Senare

Vi söker nu en erfaren och drivande person till ett uppdrag som Teamlead inom leverantörsreskontra hos en av våra internationella kunder. Känner du dig redo för att kavla upp ärmarna och hugga tag i arbete operativt och samtidigt utveckla arbetet framåt? 

Om rollen

I rollen som Teamlead får du en strategisk och operativ nyckelroll för arbetet med leverantörsreskontra där du leder och coachar ett nordiskt team om tre personer. Du ansvarar för att driva det dagliga arbetet framåt, stötta teamet hands-on och driva utvecklingsprocesser i samband med ett planerat systembyte. Rollen innebär att du är både arbetsledande , men utan personalansvar, och gör praktiskt arbete med leverantörsreskontran. Du kommer att arbeta nära både interna kollegor och externa, outsourcade parter.

Arbetsuppgifter

  • Leda och coacha det operativa arbetet inom leverantörsreskontra i Norden
  • Stötta teamet praktiskt, t.ex. ta emot underlag och hantera funktionsbrevlådan
  • Hantera avvikelser och eskaleringar kopplade till fakturahantering
  • Arbeta proaktivt med förändringsarbete, inklusive kommande systembyten
  • Samarbeta och ge feedback till outsourcade partners

Vem är du?

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att leda flöden inom leverantörsreskontra och som är van att navigera i större, komplexa organisationer. Du har arbetat i miljöer där delar av processen är outsourcade och har en god förståelse för hela leverantörsreskontraflödet – från inköpsorder till betalning. Arbetet innefattar praktiskt arbete i de delar av flödet där det behövs som mest. Därför är det viktigt att du är prestigelös, driven och ansvarstagande. Vi söker dig med en "doer"-mentalitet och snabbhet.

I din roll som teamlead är behöver du vara kommunikativ, lyhörd, strukturerad och trygg som person. Goda kunskaper i engelska, muntligt och skriftligt, är ett krav.

Med din erfarenhet, ditt mod att ta plats och din förmåga att skapa tydlighet i teamet blir du en nyckelperson både i det dagliga arbetet och i kommande systemimplementeringar.

Har du erfarenhet av systemet Medius är det meriterande.

Du erbjuds

Du erbjuds en nyckelroll i ett nordiskt team där du får möjlighet att bidra med din expertis och påverka såväl det dagliga arbetet som framtida utveckling av processer och system. Det är en stimulerande och operativ roll där du får arbeta nära både interna kollegor och externa parter i en internationell miljö.

Du blir anställd som konsult hos Jurek Recruitment & Consulting för ett uppdrag med start så snart som möjligt i minst 6 månader på heltid, 100 %. Distansarbete erbjuds till viss del.

Vid frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Livija Bekkhus på livija.bekkhus@jurek.se.

Konsult hos Jurek

Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management.

År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher, med en dedikerad konsultchef vid din sida. Du bjuds även in till nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med andra konsulter.