Ekonomiassistent till myndighet!

för en dag sedan
Läs Senare

Vi söker nu en ekonomiassistent till en myndighet i Stockholm! Har du några års erfarenhet av ekonomiarbete, arbetat med Proceedo & Agresso och tillgänglig här och nu?

Arbetsuppgifter

  • Hantera fakturor och distribuera dem till mottagare i organisationen
  • Ansvara för och göra myndighetens utbetalningar,
  • Uppföljning av leverantörsfakturor och hantera betalningspåminnelser och inkassoärenden
  • Svara på frågor från leverantörer och medarbetare angående leverantörsfakturors status .
  • Löpande bokföring av betalningar i ekonomisystemet Agresso (UBW).

Vem är du?

Konsulten bör ha följande erfarenhet/kompetenser;

  • Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
  • Goda kunskaper i MS Office, framförallt Excel
  • Goda kunskaper och flerårig praktisk erfarenhet av Proceedo där man har arbetat som fakturaadministratör och med avvikelsehantering.
  • Goda kunskaper i ekonomisystemet Agresso (UBW)
  • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl tal och skrift.

Meriterande önskemål: 

  • Erfarenhet av och förståelse för processen leverantörsreskontra.
  • Erfarenhet av distribuera fakturor, hantera påminnelser, kontakta leverantörer m.m. t.

Vi kommer även att ta hänsyn till personliga egenskaper. Som person är du samarbetsorienterad och har en hög nivå av serviceanda. Du är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt. Du har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter och system samt tar egna initiativ för att söka kontakt med leverantörer och medarbetare i organisationen.

Du erbjuds

Ett konsultuppdrag med omfattning heltid 100 %. Uppstart för uppdraget är 2025-03-20, och förväntas pågå fram till 2025-12-31 med möjligheter om förlängning om 4 månader. Det finns möjlighet till distansarbete efter överenskommelse. Du kommer att bli anställd av Jurek Talents och vara uthyrd till vår offentliga kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta kandidatansvarig Therese Sundin på Therese.sundin@jurek.se

Om verksamheten

Jurek Recruitment & Consulting erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.