Om rollen
I denna roll kommer du att vara en nyckelspelare i i juristavdelningen där du kommer arbeta nära styrelsen och andra nyckelpersoner i organisationen, med fokus på administration och juridiskt stöd.
Dina huvudsakliga ansvarsområden
- Förbereda och ta fram underlag till kallelser och andra utskick till styrelse
- Sammanställa presentationer och material inför styrelsemöten
- Granska, korrekturläsa och skapa juridiska dokument och styrelsematerial.
- Boka möten och hantera möteslogistik.
- Underhålla och arkivera styrelsematerial i styrelseportalen.
- Säkerställa tidsfrister genom att organisera scheman och ge påminnelser.
- Kryptera och hantera dokument med hög säkerhet.
- Utföra juridisk informationssökning och skapa mallar.
- Stötta kollegor med information och utföra tilldelade uppgifter.
Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som juristassistent, VD-assistent eller paralegal, med minst 5 års erfarenhet inom området eller närliggande roller. Du är en van användare av Microsoft Word, PowerPoint och Excel men har också utmärkt svenska i tal och skrift med en skarp förmåga att formulera dig professionellt.
Du är en engagerad medarbetare och noggrann i din natur, du har en stark struktur i ditt arbete, har förmågan att driva ditt arbete framåt.
Du erbjuds
Vår kund sitter i Centrala Stockholm och söker nu dig som har möjlighet att starta omgående. Uppdraget förväntas löpa i minst sex månader och kan även utföras på deltid om det passar ditt liv bäst.
Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Evelina Thimper på evelina.thimper@jurek.se