Vi söker en person som kan ta det övergripande ansvaret för organisationen så att vår verksamhetsidé, övergripande mål, strategier och övriga direktiv förankras och genomförs. Vår vision är att frigöra livskraft för alla.
Låter det som något att brinna för? Som verksamhetsansvarig har du en nyckelroll i vår verksamhet och du är en ambassadör och förebild för organisationens värderingar.
Uppgifterna innefattar:
- Huvudansvar för att våra uppdragsgivare (kunder) får en service som präglas av valfrihet, självbestämmande och integritet.
- Leda verksamheten mot mätbara verksamhetsmål. Följa upp och förbättra.
- Leda och driva det dagliga arbetet på kontoret. Personalansvar för våra uppdragsansvariga teamchefer och stödfunktioner (ej ekonomifunktion).
- Skapa delaktighet och engagemang.
- Huvudansvar för kontorets resultat, intäkter och kostnader.
- Tillse och säkerställa att assistansuppdragens budgetar sätts och uppnås,
Vem är du?
- En uppgift- och lösningsorienterad ledare med ett coachande och inspirerande förhållningssätt.
- Du har arbetat i ledande positioner under flera år, där du också haft resultat- och budgetansvar. Gärna inom personlig assistans.
- Du har relevant utbildning och god systemvana.
- Du har en humanistisk människosyn och stimuleras av att arbeta för och tillsammans med människor.
För att lyckas i rollen som verksamhetsansvarig är det viktigaste att du delar våra värderingar och vi lägger oerhört stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi arbetar tätt ihop i ett engagerat gäng i ljusa fina lokaler på Råsundavägen 18 i Solna (lättillgängligt med pendeltåg eller buss). Våra ledord är glädje, glöd, generös och genuin. Vi tror på det livslånga lärandet och vi tycker inte om att ha tråkigt i onödan.
Läs mer på www.assistansibalans.se
Heltid 100 %. Anställning tillsvidare efter sex månaders provanställning. Vi har kollektivavtal (Fremia-Vision), tjänstepension, försäkringar, friskvård och ett brett utbildningsutbud. Individuell lönesättning. Tillsättning enligt överenskommelse.
I den här rekryteringen samarbetar Assistans i Balans med Jurek Recruitment and Consulting och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Matilda Thelin på matilda.thelin@jurek.se eller Researcher Nina Hallin på nina.hallin@jurek.se. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt