Om uppdraget och kommunen
Bjuv är en kommun i förändring som under de kommande åren står inför ett ökat bostadsbyggande och fler invånare som är centralt beläget i nordvästra Skåne, intill Helsingborg. Med bil, buss och tåg från Helsingborg når man Bjuvs kommun på 15 - 20 minuter. I kommunen, som har ca 16 000 invånare, finns tre kommundelar; Bjuv, Billesholm och Ekeby. Kommunens organisation har ca 1 200 medarbetare.
Ekonomiavdelning har en central roll i kommunens utveckling. Avdelningen ser till att kommunens budgetprocess är ändamålsenlig och effektiv, att redovisningen är korrekt och att man säkerställer en god och öppen ekonomisk styrning, planering och uppföljning av kommunens verksamhet. Idag arbetar två ekonomiassistenter, en administratör tillika inköps- och upphandlingssamordnare och tre controllers på avdelningen förutom ekonomichefen. En tjänst som ekonom och en tjänst som redovisningschef är vakanta.
Bjuvs kommun har de senaste åren utvecklat och startat upp ett flertal processer för att automatisera och förenkla ekonomiarbetet. Fortsatt utveckling av system och processer är viktigt för att förbättra stödet till förvaltningarna i ekonomifrågor. Ekonomiavdelning finns organisatoriskt på kommunledningskontoret som är kommunstyrelsens förvaltning. Här finns även HR- avdelningen, avdelningen för kvalitet och kommunikation, samhällsbyggnadsavdelningen samt kansliavdelningen.
Arbetsuppgifter
Uppdraget handlar i huvudsak om att arbeta med årsbokslut och avstämningar samt allmänt förekommande arbetsuppgifter på en kommunal ekonomiavdelning.
Vem är du?
Vi söker dig som har samlat på dig en gedigen erfarenhet av redovisning och har en adekvat utbildning. Du talar flytande svenska i tal och i skrift. Du får gärna ha en bakgrund inom revision. Jobbets karaktär kräver att du är strukturerad, välplanerad samt levererar i tid och med kvalitet. Du är drivande inom dina ansvars- och arbetsområden och din pedagogiska läggning kommer väl till pass i din kommunikation med medarbetare inom kommunen.
Du erbjuds
Du kommer att vara anställd hos Jurek talents. Uppdraget förväntas starta så snart möjligt och löper i cirka 3-6 månader. Omfattning heltid 100%. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Kajsa Lidén på kajsa.liden@jurek.se . Välkommen med din ansökan redan idag, vi tar inte emot ansökningar via e-post
Om verksamheten
Jurek Recruitment & Consulting erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.