Interim biträdande enhetschef till transportenheten

för 3 timmar sedan
Läs Senare

Vi söker en interim biträdande enhetschef för transportenheten till en kommun i södra Stockholm. Har du erfarenhet av att leda en driftverksamhet & är tillgänglig för start i november?

 
Varmt välkommen att läsa annonsen och sök uppdraget!

Om uppdraget

I detta uppdrag kommer du ha ett ansvar för och leder ett 25-tal tillsvidareanställda förare samt ett 10-tal timanställda förare. Du rapporterar till enhetschef och har ett nära samarbete med trafikledning och övrig arbetsledning inom enheten. Du kommer också, i nära samarbete med enhetschef, arbeta med de framtida strategiska utvecklingsfrågorna för enheten där de går mot ett mer digitaliserat arbetssätt. 

Arbetsuppgifter

Du kommer tillsammans med enhetschef och övrig arbetsledning planera de återkommande händelserna under året som berör personalgruppen. Detta innebär följande:

  • Upprätthålla en stabil drift i nära samarbete med övrig arbetsledning
  • En systematisk planering och uppföljning av verksamheten på årlig basis
  • Coacha och utveckla medarbetare
  • Generella chefsuppgifter såsom medarbetarsamtal, lönesamtal, arbetsmiljöarbete, arbetsplatsträffar, schemaläggning och frånvarohantering, rekrytering och anställningsförfarande

Vem är du?

Vi ser att du ska uppfylla följande;

  • Flerårig erfarenhet av att leda liknande driftverksamhet där du har haft fullt ansvar för personal och verksamhetsfrågor
  • Erfarenhet från förändrings- och utvecklingsarbete
  • Erfarenhet från utvecklingsarbete inom driftorganisationer.
  • Goda kunskaper i att bedriva systematiskt arbetsmiljöarbete
  • Dokumenterad erfarenhet från att leda utveckling av kvalitetsarbetet
  • Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska 
  • Erfarenhet från en personalintensiv bransch med högt tempo och behov av flexibilitet.
  • God vana att arbete i Office och andra digitala system/arbetsverktyg

Meriterande krav: 

  • Meriterande om du har erfarenheter från transportbranschen

Personliga egenskaper kommer även tas i beaktning. Vi söker dig som ser möjligheter i förändringar och utmaningar och vill bidra med din kompetens och ditt engagemang. För dig är det naturligt att bygga relationer och samarbeta och du är serviceinriktad och kommunikativ i samspelet med andra. 

Du erbjuds

Tjänstens omfattning är 100% med start 2025-11-01 till och med 2026-04-30, med eventuell möjlighet till förlängning av uppdraget i 12 månader. Plats för uppdraget är i södra Stockholm med möjlighet till viss distans om arbetat tillåter och efter överenskommelse med chef. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta kandidatansvarig Therese Sundin på therese.sundin@jurek.se 

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management