Arbetsuppgifter
Arbetet innebär sedvanliga uppgifter inom löneadministration med fokus på att kontrollera löneunderlag.
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma:
- bearbeta och kontrollera löneunderlag
- ta fram lönelistor
- ta fram rapporter och statistik
- redovisa skatter och arbetsgivaravgifter
- sammanställa tid- och frånvarorapporter
- svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet).
Vem är du?
Erbjuden konsult ska uppfylla nedan kompetenskrav:
- gymnasium eller likvärdig utbildning
- minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
- goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
- kunskaper i lönesystem (exempelvis Heroma, Agda m.fl.)
- kunskap om kollektivavtal
- kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Meriterande för uppdraget är om konsulten har god erfarenhet av självständigt arbete med löneadministration i en större organisation.
Du erbjuds
Du erbjuds ett konsultuppdrag hos vår kund Jordbruksverket i Jönköping. Uppdragstiden startar efter överenskommelse, dock senast fr.o.m. 2025-04-01 och pågår t.o.m. 2025-09-30 med möjlighet till tre månaders förlängning. Tjänsten omfattar en heltidstjänst. Tjänsten ska utföras på plats på myndighetens huvudkontor på Skeppsbrogatan 2 i Jönköping. Möjlighet finns till viss distansarbete, efter överenskommelse.
Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Emelie Kumlin på emelie.kumlin@jurek.se.
Om verksamheten
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management