AVDELNINGEN FASTIGHETSFÖRVALTNING
På avdelningen är vi i dag 22 medarbetare som arbetar med förvaltning av lokaler runt om i Göteborg, alla utgår från vårt kontor i Gårda. Vi arbetar både med eget ägda fastigheter och externförvaltade fastigheter för bolag inom Göteborgs Stad. Hälften av lokalerna ligger vid de 21 lokala stadsdelstorg som bolaget förvaltar.
KOMMERSIELL FASTIGHETSFÖRVALTARE
Vi söker en engagerad och drivande kommersiell fastighetsförvaltare med utvecklat affärssinne.
Fastighetsförvaltaren har ett definierat kostnads-, intäkts- och utvecklingsansvar för sitt fastighetsbestånd (förvaltningsområde). Fastighetsförvaltarens mål är att skapa en god lönsamhet och stabil värdetillväxt för bolagets fastighetskapital samt att skapa och utveckla goda relationer till våra kunder och fastighetsägare för externa förvaltningsfastigheter.
Fastighetsförvaltaren skall utnyttja och samverka med övriga funktioner inom bolaget, kommunens lokal- och bostadskoncerner och bidra till stadens mål för god stadsutveckling.
Vi arbetar utifrån en helhetssyn som omfattar både kommersiell- och samhällsutveckling. Som fastighetsförvaltare har du en nyckelroll i arbetet med att utveckla de stadsdelar där vårt fastighetsbestånd är beläget.
Du har ansvar för bl.a. uthyrning, ekonomiska bedömningar, hyresförhandlingar, överlåtelser, anpassning av lokaler och upprättande av investeringskalkyler, fastighetsutveckling, samt medverka vid om- och nybyggnadsprojekt.
Du följer upp budget och prognoser och arbetar även i nära kontakt med kundföretagens distriktschefer och fastighetspersonal liksom med företagarföreningar, stadens förvaltningar och andra organisationer. Ett fritt, rörligt och kontaktintensivt arbete.
PROFIL
Vi förutsätter att du är en stabil, trygg och drivande person. Du stimuleras av att träffa människor, är en god lyssnare och kan vrida och vända på givna förutsättningar.
Vi räknar med att ditt affärsmannaskap omfattar stort som smått. Du deltar i den kreativa processen som omfattar utvecklingen av hela stadsdelars fastighetsbestånd. Samtidigt ser och förstår du de enskilda affärsidkarnas utmaningar och möjligheter. Du tycker om att skapa goda relationer med hyresgäster och deltar ofta och gärna i konstruktiva diskussioner.
Du har en gedigen och flerårig erfarenhet från förvaltning av kommersiella fastigheter, du har förhandlingsvana och är van vid självständigt arbete med eget resultatansvar.
Det är nödvändigt att du har goda kunskaper i fastighetsteknik, hyresjuridik, fastighetsekonomi och hantering av fastighetssystem. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Resor i tjänsten förekommer. Därför är B-körkort ett krav.
VI ERBJUDER
Ett omväxlande arbete där du kan vara med och påverka. Du arbetar tillsammans med övriga funktioner inom förvaltningen för att nå målet att bidra till bolagets och Göteborgs utveckling.
DIN ANSÖKAN
Är du den vi letar efter? Vi ser fram emot att höra från dig! I denna rekryteringsprocess samarbetar GöteborgsLokaler med Jurek Recruitment & Consulting. Sista ansökningsdag är 2025-02-02, men urval sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny Rosenqvist på jenny.rosenqvist@jurek.se eller rekryterande chef Ulrika Evenås (Teamchef Fastighetsförvaltning), 031-3350126, ulrika.evenas@goteborgslokaler.se. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl med hänvisning till GDPR. Välkommen med din ansökan!