Upphandlare till Gävleborg på heltid/deltid!

för 5 timmar sedan
Läs Senare

Vi söker nu en erfaren upphandlare till Ljusdals kommun i Gävleborg. 

 

Välkommen in med din ansökan redan idag! 

Om uppdraget

Som upphandlare i Ljusdals kommun arbetar du i hela inköpsprocessen. De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer vara att: 

  • självständigt genomföra både kommunöverskridande, kommunövergripande och enhetsspecifika upphandlingar av varor och tjänster.
  • driva specifika avtalsfrågor genom leverantörsdialog tillsammans med berörda.
  • stötta interna beställare med diverse ärenden kopplade till inköp och upphandling
  • tillsammans med kollegor på enheten vägleda organisationen i tillämpningen av upphandlingslagarna, avtalstolkning och i hur upphandlat avtal ska användas.
  • dela med dig av gjorda erfarenheter till kollegor på enheten och till organisationen.

I Hälsingland har kommunen ett upphandlingssamarbete mellan hälsingekommunerna vilket innebär samordning med bl.a. upphandlare i angränsande kommuner då de genomför vissa upphandlingar gemensamt.

Vem är du?

Erbjuden konsult ska:

  • Relevant högskoleutbildning alternativt kunskap som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
  • Minst 3 års arbetslivserfarenhet av inköp och upphandling i offentlig verksamhet, projektledning samt förhandlingsvana.
  • Erfarenhet av hela inköpsprocessen från behov och marknadsanalys – via upphandling – till avtalsuppföljning och avtalsförvaltning.
  • Förmåga att snabbt sätta sig in i uppdraget och arbeta utifrån kommunkoncerns inköpspolicy, riktlinjer, mallar och andra styrdokument.
  • Uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift.
  • God datorvana då arbetet är digitaliserat
  • Erfarenhet från upphandlingssystemet Kommers

Meriterande önskemål:

  • erfarenhet av att arbeta med DIS, funktionsupphandling
  • erfarenhet av att arbeta med kategoristyrning
  • erfarenhet med sakkunskaper som du kan dra nytta av i upphandlingsrollen
  • erfarenhet från inköpssystem/e-handel
  • vana att arbeta i en politiskt styrd organisation

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Du är en god kommunikatör, van vid att leda projekt och har ett affärsmässigt förhållningssätt både internt och gentemot leverantörer. Du arbetar självständigt, bidrar aktivt till enhetens utveckling och har lätt för att samarbeta. Du är öppen, tillgänglig, har stor integritet, är strukturerad, noggrann och analytisk samt baserar beslut på fakta.

Du erbjuds

Uppdraget är omfattning upp till 100%, alternativt deltid, och uppdragsstart är som senast 2025-04-01 till och med 2025-12-31. Distansarbete enligt överenskommelse. 

Du erbjuds ett konsultuppdrag via Jurek Talets och kommer att vara uthyrd till vår kund i Gävleborg. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta kandidatansvarig Therese Sundin på therese.sundin@jurek.se 

Om verksamheten

Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.