Arbetsuppgifter:
Ditt arbete kommer att spänna över flera projekt inom HR och förändringsledning, med fokus på digital transformation, implementering av roll- och kompetensramverk samt hantering av externa konsulter. Du kommer även att ansvara för viss kommunikation inom P&C samt medverka i interna event. Dina arbetsuppgifter omfattar även:
- Leda förändringsarbete och kommunikationsinsatser kopplade till implementeringen av ett nytt P&C-system i Norden.
- Delta i globala möten, anpassa material samt skapa engagemang och utbildning för en lyckad implementering.
- Samordna projektet i Norden genom att kartlägga befintliga roller i samarbete med chefer och HR.
- Leda och implementera projekt kopplat till externa medarbetare enligt centrala riktlinjer.
- Ansvara för innehåll i P&C-kanaler såsom SharePoint och Viva Engage, i samverkan med kommunikationsteamet för Norden.
- Stötta planeringen av ett större företagsevent i Stockholm för 200 chefer under Q4.
- Ge stöd i övriga förändrings- och integrationsinitiativ inom P&C.
Vem är du?
Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning inom HR, kommunikation eller motsvarande erfarenhet, och som tidigare har arbetat i en liknande roll i en internationell kontext. Du har erfarenhet av att driva HR-relaterade projekt, gärna inom digitalisering, förändringsledning och organisationsutveckling. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift, och är van att anpassa ditt budskap efter målgruppen. För att lyckas i rollen är du strukturerad, självgående och har en stark samarbetsförmåga – särskilt i miljöer där många intressenter är involverade. Du har god förståelse för olika HR-processer och det är meriterande om du tidigare arbetat med digitala samarbetsverktyg som SharePoint och Viva Engage. Vi tror att du är en flexibel person med högt eget driv, ett lösningsfokuserat mindset och ett naturligt engagemang för att skapa struktur i förändringsarbete.
Du erbjuds
Du erbjuds ett spännande och varierande konsultuppdrag hos ett välkänt internationellt företag i en fas av stark utveckling och förändring. Uppdraget är på heltid med start omgående och sträcker sig initialt till och med september, med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara placerad på företagets kontor i centrala Stockholm och arbeta i en dynamisk nordisk kontext där du får möjlighet att påverka, driva förändring och samarbeta med både lokala och globala team.
Om oss
Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder.
Konsult hos Jurek
År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek
Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek