Arbetsbeskrivning
Som ekonomiassistent hos BDO blir du en del av ett engagerat team som arbetar med våra interna ekonomiprocesser. Rollen innebär ansvar för kundreskontra, inklusive krav- och inkassoprocesser. Du kommer att ha kontakt med kunder och interna medarbetare, vilket kräver god kommunikativ förmåga och pondus.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
• Hantera kundreskontraprocessen
• Sköta kravhantering och inkassoprocesser
• Ansvara för att tidrapporter samlas in veckovis och säkerställa att de är kompletta och attesterade av respektive chef.
• Säkerställa att interna rutiner följs och bidra till ett strukturerat arbetssätt
• Kundkontakt vid frågor om fakturor och betalningar
Om du trivs i en modern och kundfokuserad miljö är detta rollen för dig. Du rapporterar till CFO och har din arbetsplats på vårt centralt belägna kontor vid Stenpiren – med fantastisk utsikt över Göteborgs hamn. Vi tillämpar hybridarbete.
Vem är du?
Vi söker dig som tidigare arbetat i en liknande roll som ekonomiassistent med fokus på kundreskontra, där du hanterat hela processen från A till Ö. Det är meriterande om du har erfarenhet av kravhantering. Du behärskar svenska i tal och skrift samt har grundläggande kunskaper i engelska. Du har systemvana och har du tidigare arbetat i Maconomy är det ett plus.
Du är en person med starkt eget driv, som trivs i en roll där du får ta ansvar och arbeta självständigt. Du har ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt och har lätt för att samarbeta samt är duktig på att bygga relationer. Din nyfikenhet och vilja att utvecklas gör att du gärna tar dig an nya frågeställningar och utmaningar.
Vi erbjuder dig
Hos oss på BDO får du en viktig roll och du får möjlighet att verka i en dynamisk miljö. Du får från första början stort ansvar samt möjlighet att påverka ditt arbete. Vår kultur är familjär och arbetsklimatet är öppet och rakt, vilket ger en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö.
Vi erbjuder även ett brett förmånspaket, hälsofrämjande aktiviteter, after works med mera, men kanske viktigast av allt – trevliga kollegor!
Om oss
BDO är en revisions- och rådgivningsbyrå som finns med dig hela vägen. Både i din vardag och på din utvecklingsresa, för att minska risker, skapa möjligheter och realisera drömmar. Vi erbjuder bred och djup kunskap inom affärsrådgivning, revision, skatt och outsourcing av redovisning och lön. Vi kan hjälpa dig lokalt på något av våra kontor runt om i Sverige, eller globalt via BDO:s världsomspännande nätverk – en av världens största revisions- och konsultorganisationer med över 120 000 medarbetare i fler än 160 länder. Vi vill knyta kontakter för att skapa långvariga relationer. Personligt engagemang är lika viktigt för oss som kunskap och kvalitet. Vi tror att det är den insikten som har gett oss branschens nöjdaste kunder sedan 2013. Oss kan du räkna med!
Läs mer om BDO som företag här: https://www.bdo.se/sv-se/welcome-to-bdo
Din ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar BDO med Jurek Recruitment & Consulting. Urval sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Holmberg på maria.holmberg@jurek.se. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl med hänvisning till GDPR.
Välkommen med din ansökan!
