Nyckeln till att genomföra en framgångsrik omorganisation ligger i flera centrala komponenter, såsom effektiv kommunikation, robust HR-stöd och strategiskt utformade outplacementprocesser, vilket är avgörande för att minimera risker och skapa trygghet för alla inblandade. Dessutom spelar organisationsdesign en kritisk roll i att strukturera företaget på ett sätt som stödjer dess mål och strategier. Genom att noggrant utforma och anpassa organisationsstrukturen kan företag bättre hantera förändringar och skapa en miljö som främjar innovation och effektivitet.
Under seminariet djupdyker vi i arbetsrättsliga, organisatoriska och HR-perspektiv på omorganisationer – vi delar med oss av verktyg och strategier för att navigera genom komplexa förändringsprocesser och skapa en friktionsfri och framgångsrik transformationsresa. Detta inkluderar genomgång av arbetsgivarens ansvar, viktiga regler och praktiska tips om bl.a. uppsägning på grund av arbetsbrist, turordningsfrågor och vad man bör tänka på från ett förändringsledningsperspektiv samt hur olika organisationsstrukturer påverkar både beslutsfattande och kultur.
Välkommen till ett inspirerande seminarium med arbetsrättsexperterna Jonas Lindskog och Eric Leijonhufvud från Deloitte Legal och HR-experterna Maria Chermanne och Evelina Deckel från Deloitte Human Capital-avdelning.
Datum: Tisdag 9 september
Tid: 08.00-10.00 (frukost serveras från kl 8.00, seminariet börjar 8.30)
Plats: Deloittes lokaler, Rehnsgatan 11.
Antalet platser är begränsade så först till kvarn gäller.
Varmt välkommen!
Seminariet vänder sig till dig som i din HR- eller chefsroll är intresserad av att lära dig mer om det arbetsrättsliga regelverket och vad som är bra att tänka på vid en omorganisation, men även dig som vill lära dig mer om organisationsförändringar från ett HR-perspektiv.