Den senaste tiden har karakteriserats av lågkonjunktur, låg köpkraft och höga räntor och många företag ser idag över sina organisationer för att på ett naturligt och strategiskt sätt anpassa verksamheten efter den nya verkligheten. För att genomföra en lyckad och hållbar omorganisation är det inte bara viktigt att iaktta arbetsrättsliga regler utan även ta andra viktiga aspekter i beaktande. Vad är viktigt att tänka på vid en omorganisation och hur genomför man en omorganisation på ett hållbart sätt för samtliga inblandade?

På seminariet går vi igenom arbetsgivarens ansvar, viktiga regler och praktiska tips om bl.a. uppsägning på grund av arbetsbrist, turordningsfrågor och vad man bör tänka på från ett förändringsledningsperspektiv samt hur olika organisationsstrukturer påverkar både beslutsfattande och kultur. Föreläsningen leds av arbetsrättsexperterna Jonas Lindskog och Hanna Folkunger från Deloitte Legal och konsulterna Maria Chermanne och Evelina Deckel från Deloitte Human Capital. 

Seminariet vänder sig till dig som i din HR- eller chefsroll är intresserad av att lära dig mer om det arbetsrättsliga regelverket och vad som är bra att tänka på vid en omorganisation, men även dig som vill lära dig mer om organisationsförändringar från ett HR-perspektiv.

Datum: Onsdag 5 februari 2025
Tid: 08.00-10.00 (frukost serveras från kl 8.00, seminariet börjar 8.30)
Plats: Deloittes lokaler, Rehnsgatan 11.
Antalet platser är begränsade så först till kvarn gäller.