Istället för att invänta händelseförloppet med covid-19 så kommer vi på Jurek att jobba proaktivt med att stötta verksamheter runt om i landet.

Fungerande verksamhet

Det är viktigt att vi alla gör vad vi kan för att samhället ska rulla på så gott det bara går. Det gäller inte minst att täcka upp med kompetens där det tillfälligt saknas eller efterfrågas.  Jurek kommer att hjälpa till med förmedling av kvalificerade konsulter inom alla våra specialistområden för att verksamheter inte ska behöva stå still i onödan.

Covid-19 kommer orsaka bortfall från kontor runt om i landet och Jureks jobb blir att fylla dessa luckor med kompetens så att vägen tillbaka efter utbrottet underlättas. Jurek har alla förutsättningar på plats för att hålla våra medarbetare tillgängliga för kunder och kandidater, även under rådande förhållanden. Vi får helt enkelt vara kreativa för att tillsammans säkerställa att samhällets företagande rullar på efter bästa förmåga. 

Business as (un)usual

På Jurek är det Business as (un)usual som gäller. För att ta vårt ansvar i att minska smittspridningen i samhället så låter vi våra medarbetare arbeta på distans. För dig som kund eller kandidat innebär det inte någon större skillnad. Jurek är digitala i vårt arbetssätt och löser det vi behöver på andra sätt än fysiska möten. Det blir med andra ord business as usual, men med annorlunda lösningar.

Löpande bedömningar

Jurek följer noggrant och kontinuerligt Folkhälsomyndighetens rekommendationer kring covid-19 och anpassar löpande vår verksamhet utifrån det. Med anledning av den senaste utvecklingen har Jurek valt att ställa in samtliga publika evenemang. Detta gäller tillsvidare och nya bedömningar sker löpande.

Pressrelease

Här kan ni läsa Jureks pressrelease om covid-19.