Hyresadministratör till ledande finanskoncern i Stockholm

för 2 dagar sedan
Läs Senare

Är du redo att ta nästa steg i din karriär som hyresadministratör? Vi söker en engagerad och noggrann person för ett spännande konsultuppdrag hos ett ledande finanskoncern i Stockholm. Här får du möjlighet att arbeta i en utvecklande miljö och bidra till framgångar på fastighetsmarknaden.

Arbetsuppgifter

Som hyresadministratör blir du en del av ett litet men dedikerat team och ansvarar för hanteringen av leasingavtal för fastigheter världen över. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:

  • Registrering av nya svenska avtal samt löpande uppdatering av befintliga för att säkerställa att de alltid är aktuella.
  • Hantering av flödet av hyresfakturor för svenska avtal och kontakt med leverantörer rörande dessa.
  • Deltagande i förvaltningen och utvecklingen av avtalsystemet, bland annat genom tester av nya versioner vid systemuppgraderingar.
  • Hantering av frågor relaterade till den globala standarden för leasingredovisning IFRS16

Vem är du?

Vi söker dig som har praktisk och juridisk erfarenhet av att arbeta med leasingavtal, helst för kommersiella fastigheter. Du är van vid att hantera ett stort flöde av fakturor och säkerställa att de hanteras i tid. Dessutom har du erfarenhet av att arbeta i Excel. För att lyckas i rollen är du noggrann, analytisk och uthållig. Du behöver kunna arbeta mot uppsatta mål och deadlines för att säkerställa att leveranser sker i tid. Vidare ser vi att du är serviceinriktad och har goda kommunikationsfärdigheter, eftersom du kommer att ha kontakt med många olika intressenter, både inom och utanför företaget. Meriterande kvalifikationer inkluderar erfarenhet av hyresavtalsadministration, vana vid att arbeta i hyresavtalssystem samt grundläggande förståelse för redovisning och IFRS-ramverket.

Du erbjuds

Du får möjlighet att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö hos en ledande finanskoncern. Vi erbjuder konkurrenskraftiga villkor och möjligheten att utvecklas inom ditt område. Du kommer att vara en del av ett engagerat team som värdesätter samarbete och innovation. Förväntad start är i början på maj och uppdraget kommer löpa på under 12 månader. Urvalsprocessen och intervjuer sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten kontakta gärna ansvarig konsultchef Hedda Grenlöv på hedda.grenlov@jurek.se.

Om oss
Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder.


Konsult hos Jurek
År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek

Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek