Assistent till Jefferies, Stockholm
KONTAKT
X
STOCKHOLM
Biblioteksgatan 11
111 46 Stockholm
Tel. 08-525 01 800
info@jurek.se
MALMÖ
Carlsgatan 3
211 20 Malmö
Tel. 040-602 76 40
info@jurek.se
GÖTEBORG
Kungsgatan 17
411 19 Göteborg
Tel. 031-712 83 40
info@jurek.se
SUNDSVALL
Storgatan 29
852 30 Sundsvall
Tel. 060-616 403
info@jurek.se
Jurek Rekrytering & Bemanning logga
Jurek Rekrytering & Bemanning

Assistent till Jefferies, Stockholm

10-06-2019

Vi söker till vår kund Jefferies, en global Investment Bank, med kontor vid Stureplan i centrala Stockholm, en driven och teamorienterad Assistent för start efter sommaren. Tjänsten är en inhyrning på heltid om minst sex månader eller längre via Jurek Rekrytering & Bemanning. Det kan ev finnas möjlighet till fast anställning hos vår kund längre fram. Den vi söker bör brinna för administrativt arbete och trivas i finansbranschen.

I denna roll kommer du att assistera teamet och en av firmans svenska VD´ar samt arbeta i nära samarbete med Stockholmskontorets Office Manager. Arbetsuppgifterna inkluderar mycket administration, daglig support såsom kalenderhantering och koordinering av möten, middagar, från tid till annan konferenser samt arrangemang av konferenssamtal i Europa och USA. Vidare sköter du internationella resebokningar, säkerställer logi och transporter samt hanterar visa-ärenden. I tjänsten har du även hand om kvitton och reseräkningar, rapporterar i bolagets interna CRM system och sköter generellt det dagliga administrativa och operativa på kontoret. Du har förmodligen haft liknande uppgifter tidigare. En spännande tjänst för dig som gillar administration och har en önskan om att lära dig mer om investment banking.

För att passa för tjänsten bör du ha arbetat i en internationell miljö samt tala och skriva flytande kommersiell engelska och svenska. Vi ser det som en klar fördel om du har arbetat i den finansiella sektorn då tempot varierar och är tidvis högt och du bör vara van att arbeta i en dynamisk miljö där du får anpassa dig efter snabba förändringar och lösa uppgifter adhoc. Du arbetar obehindrat i Office programmen och hanterar med god hand Outlooks kalenderfunktioner. Egenskaper som noggrann, strukturerad, ordningsam och professionell stämmer på dig liksom serviceinriktad, social förmåga med känsla för olika personlighetstyper, hjälpsam och nyfiken/orädd att hugga i. Ett ambitiöst och trevligt gäng ser fram emot att välkomna dig.

Ansök via länken nedan genom att skicka in ditt CV och ett personligt brev (på engelska) med information om din tillgänglighet för uppdragsstart. Urval kommer att göras löpande då sommaren är här och vår konsult behöver vara på plats från mitten av augusti.

Varmt välkommen med din ansökan! Vill du har mer information går det bra att kontakta Susanne Waering eller xx på Jurek.

Område:
Stockholm
Stockholms län

Anställning:
Visstid Heltid

Kontakt:
Susanne Waering

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

VÄLKOMMEN

kartastockholm
kartagöteborg
kartamalmö
kartasundsvall