KONTAKT
X
STOCKHOLM
Biblioteksgatan 11
111 56 Stockholm
Tel. 08-525 01 800
info@jurek.se
MALMÖ
Malmöhusvägen 1
211 18 Malmö
Tel. 040-602 76 40
info@jurek.se
GÖTEBORG
Kungsgatan 17
411 19 Göteborg
Tel. 031-712 83 40
info@jurek.se
SUNDSVALL
Storgatan 29
852 30 Sundsvall
Tel. 060-616 403
info@jurek.se
Medac

Ekonomiadministratör till Medac i Malmö

17-05-2018

Om verksamhet
Medac är ett privatägt läkemedelsbolag som grundades 1970 i Hamburg, Tyskland. Medac är specialiserade på utveckling, tillverkning och marknadsföring av läkemedel, främst inom autoimmuna sjukdomar, onkologi, urologi, hematologi och fibrinolys.
Cirka 1400 personer arbetar tillsammans för att göra Medacs produkter tillgängliga i mer än 70 länder globalt. Den totala globala försäljningen uppgår till 500 MEUR. Medac Skandinavien ansvarar för all verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Island. Skandinaviska teamet består av 13 medarbetare. För mer information besök www.medac.se (Skandinavien) eller www.medac.de (Global).

Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi en driven ekonomiadministratör. Tjänsten innebär ett omväxlande och självständigt arbete som kräver engagemang och initiativförmåga med hög ansvarskänsla. Som ekonomiadministratör kommer du arbeta tillsammans med tre kollegor i Malmö, du kommer även ha kontakt med dina kollegor i Skandinavien, konsulter i Sverige samt med huvudkontoret i Tyskland. Hela teamet består av 13 personer som alla samlas en gång i månaden. Hos Medac arbetar du i en spännande miljö där du ständigt utvecklas med dina kollegor.

Dina arbetsuppgifter kommer bl a att omfatta:

  • Ansvar för processen kring fakturering
  • Löneadministration
  • Löpande support i samband med bokföring
  • Bankbetalningar
  • Rapportering till skatteverket
  • Ha kontakt med försäkringskassan
  • Reseräkningar och likviditetsplanering
  • Diverse administrativt arbete som tex försäkringsfrågor

Vem är du?
Som person är du driven, utåtriktad, tycker om att etablera förtroendefulla kontakter, har lätt för att samarbeta med andra och tvekar inte inför nya utmaningar. Du har lätt för att kommunicera, är ansvarstagande och trivs med att arbeta i olika miljöer. Det är viktigt för oss att du har god kommunikationsförmåga då du förväntas vara drivande och noggrann i ditt rapporteringsarbete och avstämningsrutiner. Då du kommer ha mycket kontakt med Skandinavien och huvudkontoret i Tyskland bör du behärska både engelska och svenska i tal och skrift.

Vi ser att du som söker är gymnasieekonom alternativt annan relevant eftergymnasial utbildning. Vi ser också att du har minst några års erfarenhet av motsvarande arbete sedan tidigare, gärna från en ekonomiavdelning men inget krav. Det är meriterande om du tidigare arbetat med löneadministration.

Du erbjuds:
Du blir en del av ett team med hög kompetens och engagemang där vi drivs av att vilja göra något bra tillsammans.
Tjänsten är ett uppdrag på 75% under 6 månder med stora möjligheter att få vidare anställning hos vår kund.  Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Karin Thorstensson: karin.thorstensson@jurek.se

Intervjuer sker löpande, så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

 

Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Du är varmt välkommen att ansöka till denna tjänst via vår hemsida www.jurek.se. Vi ser fram emot att höra från dig redan idag!

 

Område:
Malmö
Skåne län

Anställning:
Visstid Deltid

Kontakt:
Karin Thorstensson
karin.Thorstensson@jurek.se

VÄLKOMMEN