KONTAKT
X
STOCKHOLM
Biblioteksgatan 11
111 56 Stockholm
Tel. 08-525 01 800
info@jurek.se
MALMÖ
Malmöhusvägen 1
211 18 Malmö
Tel. 040-602 76 40
info@jurek.se
GÖTEBORG
Kungsgatan 17
411 19 Göteborg
Tel. 031-712 83 40
info@jurek.se
SUNDSVALL
Storgatan 29
852 30 Sundsvall
Tel. 060-616 403
info@jurek.se
Jurek Rekrytering & Bemanning

Projektassistent till förvaltningsmyndighet i Solna

16-05-2018

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Arbetsbeskrivning

Till förvaltningsmyndighet i Solna söker vi nu en assistent. Uppdraget, som är säkerhetsklassat, omfattar heltid med start efter säkerhetsprövning och löper ett år. I rollen kommer du att verka som projektassistent för såväl projektledare, delprojektledare som övriga nyckelpersoner i projektet. Rollen kommer innefatta 1-2 tjänsteresor till olika lokalkontor på andra orter i Sverige.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer att infatta:

Att assistera projektmedlemmarna i administrativa uppgifter såsom nedan beskrivna samt att vara kontaktperson i diverse frågor som kan uppstå.

- Ansvara för rese- och hotellbokningar

- Ansvara för hantering av fakturor som rör projektet, inkl. Projektledarens egna

- Verka som huvudadministratör för projektets virtuella dokumentytor i Sharepoint

2010

- Delta i diverse projektmöten och skriva protokoll och minnesnoteringar

- Hantera och administrera interna mötesbokningar och kallelser i Outlook

- Vid behov ansvara för externa mötesbokningar

- Ta fram underlag inför möten

- Uppdatera relevanta dokument och distributionslistor med information som rör

projektet och dess medlemmar

- Hålla daglig kontakt med personer inom och utom såväl projektet som Verket i övrigt.

- Verka som stöd i utförande och uppföljning av projektstyrningsprocesser

- Hantera projektdokumentation, inkl. dokumentation av projektbeslut

- Samordna och hantera projektadministrativa processer, inkl. introduktion av nya

projektdeltagare

Vem är du?

Vi söker dig med gymnasieutbildning samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som assistent. Du har mycket goda kunskaper i att hantera och arbeta i olika mjukvaruprogram. Exempelvis MS Office-paketet och Sharepoint. Du har dokumenterad erfarenhet (minst 3 månader) av att arbeta i projekt. Hög kommunikativ förmåga och kunna tala och skriva på god svenska är ett krav. Då detta är ett säkerhetsklassat uppdrag är svenskt medborgarskap ett krav.

Du erbjuds

En roll som projektassistent på statligt verk i Solna. Uppdraget, som är säkerhetsklassat, omfattar heltid med start efter säkerhetsprövning och löper ett år. Tjänsten ingår i vår uthyrningsverksamhet och du kommer att vara anställd som konsult via oss på Jurek Rekrytering & Bemanning. Denna roll är för dig som är flexibel, har ett stort driv och som tycker om att arbeta självständigt i din roll men ändå nära dina med kollegor. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Lena Cardelius på lena.cardelius@jurek.se.

Välkommen med din ansökan via www.jurek.se. innehållande:

  • CV med fullständigt personnummer
  • personligt brev
  • referensuppdrag som styrker att du arbetat som assistent i projekt

Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Lön

Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag

Intervjuer sker löpande

Område:
Solna
Stockholms län

Anställning:
Visstid Heltid

Kontakt:
Lena Cardelius
lena.cardelius@jurek.se

VÄLKOMMEN