Arbetsledande verksamhetsutvecklare e-handel - Botkyrka kommun
KONTAKT
X
STOCKHOLM
Biblioteksgatan 11
111 46 Stockholm
Tel. 08-525 01 800
info@jurek.se
MALMÖ
Carlsgatan 3
211 20 Malmö
Tel. 040-602 76 40
info@jurek.se
GÖTEBORG
Kungsgatan 17
411 19 Göteborg
Tel. 031-712 83 40
info@jurek.se
SUNDSVALL
Storgatan 29
852 30 Sundsvall
Tel. 060-616 403
info@jurek.se
Botkyrka kommun

Arbetsledande verksamhetsutvecklare e-handel - Botkyrka kommun

30-01-2019

Om Botkyrka kommun

Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med drygt 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

Om kommunledningsförvaltningen och upphandlingsenheten

Kommunledningsförvaltningens uppdrag är att hjälpa kommunstyrelsen i sitt arbete. Det kan vara allt från att verka för en hållbar kommun, genomföra exploateringar och demokratiutveckling till näringslivsfrågor eller planera informationsarbete. Det kan också handla om ekonomistyrning och att arbeta för en trygg och säker kommun.

Upphandlingsenhetens uppgift är att utveckla och strategiskt hantera den sammanlagda inköpsvolymen som för kommunen uppgår till cirka 2,3 miljarder. Upphandlingsenheten har idag cirka femton medarbetare, som tillsammans driver och utvecklar upphandlings- och inköpsverksamheten med målet att vara en spjutspets i den offentliga upphandlingen. Vi har infört kategoriansvar som innebär att vi fördjupar oss inom respektive kategori för att jobba mer proaktivt gentemot våra kunder med ett helhetsperspektiv.

Botkyrka kommun har beslutat att kommunen under kommande år ska införa e-handel som ett led att effektivisera inköp i kommunen. För att göra detta möjligt etableras nu en samlad inköpsfunktion som en del av Upphandlingsenheten. Denna nya funktionen kommer att inkludera både befintliga resurser som hanterar leverantörsreskontra, samt ytterligare tre nya befattningar rörande verksamhetsutveckling och systemförvaltning. Sammanlagt kommer gruppen att bestå av sex medledare.

Nu söker vi en verksamhetsutvecklare med arbetsledande ansvar till vår nya funktion på Upphandlingsenheten.

Arbetsbeskrivning

Som arbetsledande verksamhetsutvecklare kommer du att arbeta med införandet och förvaltningen av e-handel i kommunen tillsammans med den nya gruppen om 6 medledare. Tjänsten innebär att du arbetsleder gruppens medlemmar samt innehar verksamhetsansvar. Du rapporterar till Upphandlingschefen som har personal och budgetansvar för hela Upphandlingsenheten.

Övriga arbetsuppgifter:

  • Agera stödjande för verksamhetens beställare, ge användarstöd och utbildning tillsammans med övriga i gruppen
  • Stödjer i operativa inköpsfrågor samt arbeta i samspel med upphandlare då nya ramavtal introduceras och leverantörer ansluts för e-handel.

Under det första verksamhetsåret kommer arbetet domineras av införandeprojektet för e-handel i kommunen och du kommer att vara projektledare för detta arbete. Därefter får arbetet mer karaktär av löpande arbete kombinerat med fortlöpande förbättringar där din roll blir att hålla samman arbetet i inköpsfunktionen. Rollen kommer att ge dig goda möjligheter att vara med och forma det kommande arbete kring e-handel i kommunen.

Vem är du?

Vi ser att du har en högskoleutbildning inom ekonomi, it eller motsvarande relevant utbildning på eftergymnasial nivå. Erfarenhet av arbete med e-handel och elektroniska beställningsprocesser, samt tidigare haft arbetsledande befattningar eller som projektledare. Du har även kunskap om metoder och arbetssätt för verksamhetsutveckling, it-systeminförande och genomförande av förändringar (t ex processutveckling, nyttorealisering eller förändringsledning). Du uttrycker dig väl i såväl tal som i skrift i det svenska språket.

Det är meriterande om du har kunskap om e-handel i offentlig sektor och rekommendationer från Single Face To Industry. Kunskap om offentlig upphandling enligt LOU, samt kunskap om systemförvaltning enligt PM3.

Som person är du flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du trivs med att samarbeta med andra och har förmågan att ta initiativ samt arbetar mål- och resultatinriktat. Du är tydlig i din kommunikation och säkerställer att budskap når fram, samt påminner och följer upp. För att lyckas i rollen krävs det också att du är strukturerad i ditt arbetssätt. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar.

De personliga egenskaperna är av stor betydelse för denna befattning.

Välkommen med din ansökan!

Din ansökan

Sista ansökningsdagen är den 2019-02-20. Vi behandlar intresseanmälningar löpande och kommer efter sista anmälningsdag presentera utvalda kandidater till Botkyrka kommun.

Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på tel.nr 073-70 771 70 alternativt via mail: maria.vonsterneck@jurek.se

Fackliga representanter kontaktas via Medborgarcenter:  08-530 610 00.

Område:
Botkyrka
Stockholms län

Anställning:
Tillsvidare Heltid

Kontakt:
Maria Von Sterneck
0737-07 71 70

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

VÄLKOMMEN