Tillgängliga kandidater ifrån Jurek interim – Göteborg – Jurek Rekrytering & Bemanning
KONTAKT
X
STOCKHOLM
Biblioteksgatan 11
111 46 Stockholm
Tel. 08-525 01 800
info@jurek.se
MALMÖ
Carlsgatan 3
211 20 Malmö
Tel. 040-602 76 40
info@jurek.se
GÖTEBORG
Kungsgatan 17
411 19 Göteborg
Tel. 031-712 83 40
info@jurek.se
SUNDSVALL
Storgatan 29
852 30 Sundsvall
Tel. 060-616 403
info@jurek.se

Tillgängliga kandidater ifrån Jurek interim – Göteborg

Låt Jurek hjälpa er att hitta er nästa kandidat inom området INTERIM i Göteborg med omnejd.

Att använda interimslösningar som en del av personalstrategin ger ett kostnadseffektivt verktyg som ökar organisationens flexibilitet.
Interimslösningar kan vara ett alternativ i flera olika situationer, till exempel:

Under pågående rekryteringsprocess:

I väntan på att en rekryteringsprocess ska slutföras, eller då den aktuella personen för positionen inte kan komma loss genast kan en interimslösning förhindra att ärenden blir liggande för länge.

Vid tillfälligt behov av specifik kompetens:

En extern konsult kan bidra med erfarenhet och kompetens i ett specifikt projekt där den efterfrågade specialistkompetensen inte finns inom organisationen.

Vid förändringsprocesser eller omorganisationer:

När er organisation ska göra en större förändringsresa kan specialistkompetens krävas på flera positioner för att säkerställa att kursändringen får bästa möjliga resultat. När den nya organisationen är på plats tar förvaltande chefer med långsiktigt engagemang över.

En tillfällig chef har sällan eller aldrig tid att växa in i rollen. Under en begränsad tid ska de vara på plats i organisationer som är i förändring. Det kräver erfarenhet, både av branschen och av att hantera olika situationer. Vi har ett stort antal interims chefer och kvalificerade specialister i vårt nätverk och att de är specialiserade på den typen av uppdrag beror till stor del på att interim management är deras medvetna karriärval. Alla våra konsulter har lång dokumenterad erfarenhet av att arbeta på såväl specialistnivå som på ledningsnivå i olika branscher och med olika kompetensområden.

 


EKONOMI /FINANS


Konsult intresserad av uppdrag som CONTROLLER/CFO:

Konsulten har erfarenhet av arbete som business controller och arbetat i flertalet år som managementkonsult, bland annat hos EY. Konsulten har varit verksam som ekonom de senaste 15 åren och beskriver själv sina nyckelkompetenser som controlling, processutveckling & förbättring, projektledning, redovisning och förändringsarbete.

Behärskar redovisning men är betydligt mer intresserad av controller/CFO roller. Leder gärna projekt och har inga problem att gå in och styra upp stökiga situationer.

UPPDRAG:

Konsulten är intresserad av både korta och längre uppdrag som är på både 50–100%. Konsulten är tillgänglig omgående och ger ett seniort och kompetent intryck. Konsulten är flexibel och skulle göra bra ifrån sig oavsett organisation & bransch.


Erfaren CFO med erfarenhet av projektledning:

 

Konsulten har de senaste åren varit ute på varierande uppdrag, men framför allt som interim CFO. Konsulten har även över 10 års erfarenhet i tillverkande bolag i roller som produktions controller samt projektledare för IT applikationer. I de senaste rollerna har konsulten haft visst HR-ansvar; främst operativt med arbetsledning etc, men med tyngdpunkten på ekonomi. Varm, analytisk, resultatorienterad och strukturerad är ord som konsulten själv beskriver sig som och ger ett väldigt kompetent intryck.

Konsulten passar väldigt bra i en kombinerad CFO/arbetsledningsroll.

UPPDRAG:

Konsulten är tillgänglig inom cirka en månad och är intresserad av både längre och kortare uppdrag.


SENIOR KONSULT med erfarenhet av globala organisationer:

 

Konsulten har lång erfarenhet av controllerarbete och har arbetat både i mindre men också stora globala organisationer. Konsulten är intresserad av roller som CFO alternativt controller.  Organisationsstorlek är inte det avgörande men vill gärna arbeta i ett producerande företag snarare än tjänsteföretag. Konsulten har produktionserfarenhet och är van vid att analysera stora flöden, har tidigare axlat en chefsroll i en fabrik. Konsulten vill gärna jobba strategiskt men har inget emot att ”grotta ner sig” i detaljfrågor om så behövs.

Konsulten ger ett trevligt och kompetent intryck, beskriver sig själv som öppen, lättsam och prestigelös.

UPPDRAG:

Konsulten är flexibel och kan tänka sig både en interimslösning och bemanning. Konsulten har ett vilande AB som kan startas upp om det blir aktuellt. Är flexibel till form av uppdrag och tillgänglig omgående.


Professionell CFO/ EKONOMIANSVARIG med spetskompetens inom förändringsprocesser:

Konsulten har många års erfarenhet av arbete med ekonomi i stora internationella bolag. konsulten började som ekonomiassistent/redovisningsekonom och övergick relativt omgående till att arbeta med som controller och att analysera verksamheten. Har arbetat på ett flertal större internationella företag och har erfarenhet av budgetering, implementering, rapportering, omorganisering, lett ekonomiavdelningen och tagit övergripande ansvar etc.

Konsulten har erfarenhet av ett flertal affärssystem och strävar ständigt efter att effektivisera verksamheten.   

UPPDRAG:

Konsulten är flexibel när det kommer till uppdrag och är intresserad av både interimslösningar och långsiktiga åtaganden. Gör sig bäst i dynamiska miljöer och är tillgänglig inom två månader.


Ambitiös REDOVISNINGSANSVARIG med erfarenhet från fastighetsbranschen:

 

Konsulten började sin karriär som ekonom -93 på Ernst & Young och har sedan dess arbetat med ekonomi i alla dess former. Tyngdpunkten hos denna konsult ligger på redovisning och under sitt senaste uppdrag har konsulten arbetat som redovisningsansvarig. Med bred erfarenhet av detta tar sig konsulten gärna an nya uppdrag inom samma område. Konsulten har mångårig erfarenhet från fastighetsbranschen och var under 17 år verksam i MTU koncernen där stora delar av arbetet var väldigt operativt; alltifrån löner, löpande bokföring, årsredovisningar, projekthantering och implementation av affärssystem. Konsulten fungerar säkerligen bra i organisationer där man ”kör på” och har en direkt framåtanda snarare än vrider och vänder på saker.

UPPDRAG:

Är tillgänglig omgående och är intresserad av både långa och korta uppdrag. Typ av uppdrag är flexibelt och löneläge diskuteras därefter.


MARKNAD OCH KOMMUNIKATION


Duktig HR-KONSULT med brinnande intresse för ledarskap och affärsutveckling:

 

Konsulten har arbetat många år inom detaljhandeln och har bland annat varit regionansvarig, brandmanager och säljchef för olika företag. Konsulten har även en gedigen erfarenhet från rekryterings- och bemanningsbranschen och har arbetat med titlar som konsultchef, verksamhetschef och Regional Manager.

Konsulten har sedan 2016 drivit sin enskilda firma med inriktning på rekrytering, interim och management. Konsulten har haft både internt och externt personalansvar, arbetat med fackliga förhandlingar, rekryterat, stöttat chefer, implementerat rutiner och varit delaktig i förändringsarbete.

UPPDRAG:

Konsulten älskar utmaningar och kan tänka sig uppdrag ”både högt och lågt”, helst uppdrag mellan 20-50% för att kunna kombinera med andra åtaganden. Är tillgänglig för uppdrag på 2 dagar i veckan omgående annars först efter sommaren. Konsulten tycker om att arbeta med ledarskap, ledningsgrupper, rekrytering, kartlägga behov och gör sig bäst med att arbeta med förändring och utveckling. Vill gärna ha flexibilitet och kan tänka sig uppdrag kring Göteborg med omnejd.


Mångfacetterad HR-KONSULT med erfarenhet av management och ekonomi:

 

Konsulten har arbetat med både redovisning och rekrytering och är van vid rollen som ambulerande konsult. Konsulten gick in som verksamhetschef för att stötta upp vid förändringsarbete och har sedan under ett par år haft en roll som HR & Administrations Manager. Konsulten har varit involverad i förhandlingar, uträttat personalhandbok, arbetsrätt och har arbetat med HR-frågor i bred utsträckning. Konsulten valde att starta sin egna firma med fokus på olika uppdrag inom ekonomi och HR.

UPPDRAG:

Konsulten är intresserad av 50-100%. Heltidsuppdrag bör av det kortare slaget medan deltid kan vara längre. Flexibla arbetstider är ett starkt önskemål och skulle föredra uppdrag riktade mot HR och management. Konsulten tycker om verksamhetsutveckling och förbättring, vill därför arbeta med att stärka organisationer och varumärken. Är tillgänglig omgående beroende på uppdragets karaktär.


Strategisk SENIOR PROJEKTLEDARE med erfarenhet av digitala lösningar och globala projekt: 

Konsulten har bred och lång erfarenhet av arbete som strateg och projektledare. En röd tråd som har varit genom uppdragen är att dessa främst har handlat om digitala lösningar för web, e-handel och produktinformation. Konsulten har varit delaktig i en mängd globala projekt och är van att leda projekt i mycket komplexa organisationer och situationer. Konsulten har både med sig det kreativa och marknadsmässiga i kombination med en djup teknisk förståelse. Strategiarbetet har inneburit leding, presentation av budget och strategi för att få detta godkända av ledningsgrupp samt etablera projektteam. Konsulten ger ett professionellt intryck och har en härlig energi, vänlig driven och prestigelös i sin framtoning.

UPPDRAG:

Konsulten är van vid olika typer av organisationer och är flexibel i sin approach till uppdrag. Tar sig gärna an 100% uppdrag och har arbetat mycket med IT och som global digital manager. Konsulten är tillgänglig för nya utmaningar efter sommaren.


KONTAKT:

Har ni hittat en profil som passar eller vill ni ha hjälp att hitta en annan kandidat? Hör av er till er kontaktperson på Jurek eller så når ni oss på:

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

VÄLKOMMEN

kartastockholm
kartagöteborg
kartamalmö
kartasundsvall