Tillgängliga Ekonomer i Stockholm – Jurek Rekrytering & Bemanning
KONTAKT
X
STOCKHOLM
Biblioteksgatan 11
111 46 Stockholm
Tel. 08-525 01 800
info@jurek.se
MALMÖ
Carlsgatan 3
211 20 Malmö
Tel. 040-602 76 40
info@jurek.se
GÖTEBORG
Kungsgatan 17
411 19 Göteborg
Tel. 031-712 83 40
info@jurek.se
SUNDSVALL
Storgatan 29
852 30 Sundsvall
Tel. 060-616 403
info@jurek.se

Tillgängliga Ekonomer i Stockholm

Låt Jurek hjälpa er att hitta er nästa EKONOM

Här nedan presenterar vi några utvalda ekonomer som finns tillgängliga för uthyrning i Jureks nätverk just nu. Varmt välkommen att höra av er till oss om ni är på jakt efter någon av föreslagna kandidater eller om ni vill ha hjälp att hitta något helt annat. Vi hjälper även till att rekrytera och bemanna inom Juridik, HR, Administration och Marknad.

 


 

LUGN OCH TRYGG EKONOMIASSISTENT

Kandidaten har en kandidatexamen inom ekonomi och har ca fyra års erfarenhet som ekonomiassistent i ett stort internationellt bolag. I denna roll har kandidaten arbetat i supportfunktionen affärsstöd vilket innebar arbete i leverantörsreskontran och var här ansvarig över krav- och påminnelsehanteringen i gruppen. Kandidaten har under sina fyra år som ekonomiassistent arbetat i flera projekt där hon bland annat varit med och implementerat ett nytt affärssystem och robotiserat en av företagets faktureringsprocesser. Kandidaten sökte sig vidare och arbetar idag som ekonomiassistent på ett annat stort bolag där hon främst arbetar med kund- och leverantörsreskontran, löpande bokföring samt avstämningar.

Kandidaten har erfarenhet inom följande:

  • Kund- och leverantörsreskontran
  • Implementering av nya affärssystem
  • Arbete i projektform
  • Löpande bokföring och avstämningar
  • Oracle och Agresso

Kandidater lämnade ett mycket gott intryck under intervjun och upplevs som en ambitiös och lugn person som har mycket driv i sig.

Tillgänglighet: 1 månads uppsägningstid

Pris: 430 kr/h


 

POSITIV EKONOMIASSISTENT


 

Kandidaten är gymnasieekonom och har tidigare erfarenhet inom serviceyrken och administration. Kandidaten började arbeta som administratör och kundtjänstmedarbetare och fick efter drygt tre år en ny tjänst inom företaget och började sedan arbeta som ekonomiassistent. Som ekonomiassistent arbetade kandidaten i kundreskontran och arbetade främst med fakturering, inkassoärenden och hade mycket kontakt med kunder gällande fakturafrågor. Cecilia söker nu efter nya utmaningar och vill utvecklas inom ekonomi och söker nu en bredare roll som ekonomiassistent.

Kandidaten har erfarenhet inom följande:

  • Kundtjänst och administration
  • Kundreskontra
  • Fakturering och omfakturering
  • Inkassohantering och kvittenser
  • Kundsupport gällande fakturafrågor
  • Navision och Agresso

Kandidaten lämnade ett gott intryck och upplevs som en glad, framåt och positiv person som är rak och ärlig.

Tillgänglighet: Omgående

Pris: 420 kr/h


 

ANSVARSFULL OCH POSITIV REDOVISNINGSEKONOM


Kandidaten har en KY-utbildning inom redovisning och har ca 15 års erfarenhet inom redovisning. De senaste åren har kandidaten arbetat i större bolag på koncernnivå med fokus på löpande bokföring, månadsbokslut och har även lång erfarenhet av löneadministration. Kandidaten har även erfarenhet av budget och prognosarbete.

Kandidaten har erfarenhet inom:

  • Löpande bokföring
  • Löneadministration av ca 100 löner
  • Månadsbokslut
  • Budget- och prognosarbete
  • Palette, Visma, Agda, QlikView

Kandidaten lämnade ett mycket gott intryck under intervjun och upplevs som en ambitiös, glad och positiv person som tar stort ansvar och egna initiativ.

Tillgänglighet: Omgående

Pris: 685 kr/h


 

DRIVEN OCH SOCIAL EKONOMIASSISTENT



Kandidaten har en kandidatexamen inom ekonomi med inräkning mot international business and marketing och arbetade under studietiden extra som ekonomiassistent. Efter sin examen fick kandidaten en tillsvidare tjänst på samma bolag och arbetar idag som ekonomiassistent och arbetar 50% med kundreskontran och 50% på redovisningsavdelningen. Idag söker sig kandidaten vidare och är intresserad av tjänster som ekonomiassistent inom mindre bolag där kandidaten har en chans att utvecklas mot redovisning och ta större ansvar.

Kandidaten har erfarenhet inom:

  • Kundreskontra
  • Inbetalningar, påminnelsehantering och utredningar
  • Löpande redovisning
  • Månadsbokslut
  • Implementeringsarbete av SAP
  • Navision och SAP

Kandidaten lämnade ett mycket gott intryck och upplevs som en ambitiös och driven person som tar tag i de problem som uppstår och gillar att grotta ner sig och lösa problem.

Tillgänglighet: 1 månads uppsägningstid

Pris: 430 kr/h


 

EFFEKTIV OCH AMBITIÖS REDOVISNINGSEKONOM SOM VILL UTVECKLAS MOT CONTROLLING



Kandidaten har en kandidatexamen i företagsekonomi och arbetade under studietiden extra som ekonomiassistent och arbetade främst med fakturafrågor och inbetalningar. Efter sin examen fick kandidaten arbete som redovisningsekonom och arbetar idag med löpande bokföring samt månads- och årsbokslut för tre bolag i koncernen. Idag är kandidaten redo för nya utmaningar och söker främst arbete som financial controller.

Kandidaten har erfarenhet inom:

  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Fakturering och inbetalningar
  • Löpande redovisning
  • Månads- och årsbokslut
  • Visma

Kandidaten upplevs som en driven person som vågar ställa frågor och utveckla verksamheten och processer vidare.

Tillgänglighet: 1 månads uppsägningstid

Pris: 560 kr/h


 

STUDENT MED ERFARENHET AV REDOVISNING


Kandidaten har en kandidatexamen inom ekonomi och läser idag civilingenjörsprogrammet för att bredda sina kunskaper. Kandidaten har tidigare erfarenhet inom redovisning och har tidigare erfarenhet av arbete som redovisnsningsassistrent och hanterade då kund- och leverantörsreskontan. Kandidaten fick sedan en ny tjänst som redovisningsekonom och arbetade med redovisning och ekonomistyrning för fyra olika forskargrupper. Idag studerar kandidaten och söker därför arbete vid sidan av sina studier.

Kandidaten har erfarenhet inom:

  • Kund- och leverantörsreskontan
  • Bankhantering, löpande bokföring och månadsavstämningar
  • Projektredovisning
  • Budgetering av projekt
  • Fakturering
  • Månads- och årsbokslut
  • Monitor och Agresso

Kandidaten upplevs som en skarp och lugn person som är analytisk och noggrann i sitt arbete.

Tillgänglighet: Omgående för 1-3 dagar/veckan

Pris: 360 kr/h


 

SOCIAL OCH ENERGIFYLLD EKONOMIASSISTENT


Kandidaten har tidigare erfarenhet inom administration och lång erfarenhet från resebranschen. Kandidaten fick chansen att börja arbeta som ekonomiassistent och ansvarade över leverantöresreskontran. Efter 12 år sökte sig kandidaten vidare och fick en ny tjänst som administratör och online support vilket innebar arbete i kund- och leverantörsreskontran och administrativ support mot säljarna i organisationen. Under det senaste året fick kandidaten chansen att ta en roll inom controlling på samma bolag och har nu arbetat med löpande bokföring, avstämningar samt analyser av olika kostnader. Då tjänsten har flyttats söker nu kandidaten nya utmaningar som ekonomiassistent.

Kandidaten har erfarenhet inom:

  • Administration
  • Back-office support
  • Kund- och leverantörsreskontran
  • Implementeringsarbete av e-faktureringssystem
  • Löpande bokföring

Kandidaten lämnade ett mycket gott intryck under intervjun och upplevs som en glad och framåt person som är trygg i sig själv och är genuint omtänksam.

Tillgänglighet: Omgående

Pris: 500 kr/h


 

DRIVEN OCH GLAD EKONOMIASSISTENT

Kandidaten läste ekonomi på gymnasiet och under hela studietiden var kandidaten ekonomiansvarig i elevkårsstyrelsen och ansvarade för bokföringen och redovisningen. Nu läser kandidaten till ekonomiassistent på Påhlmans Handelsinstitut och är redo för nya utmaningar i mars. Hen vill arbeta som ekonomiassistent och utvecklas.

Kandidaten har erfarenhet inom:

  • Bokföring
  • Redovisning
  • Försäljning

Kandidaten upplevs som driven, glad och lättsam och gav ett mycket gott intryck under intervjun.

Tillgänglighet: mitten av mars

Pris: 400 kr/h


 

BUSINESS CONTROLLER MED ERFARENHET AV INTERNATIONELLT BOLAG

Kandidaten har en magisterexamen i företagsekonomi och efter sin examen arbetade kandidaten som ekonomkonsult inom redovisning under tre år. Därefter blev kandidaten anställd på ett välkänt, internationellt företag först som Accounting Specialist, men senare befordrad till Business Controller där hen arbetade med det mesta: resultatuppföljning och analyser såväl inom Sverige och utomlands, dagliga och månadsrapporter, prognostisering av försäljning och kostnader samt budgetarbete. Företaget blev uppköpt och kandidaten gick vidare till ett annat företag där hen var ansvarig Controller i ett år. Sedan 2008 har kandidaten varit ansvarig Business Controller på ett statligt bolag för olika affärsområden. Efter 10 år på samma företag känner kandidaten att det är dags för en ny miljö med nya utmaningar.

Kandidaten har erfarenhet inom:

  • Bokslut
  • Budgetarbete
  • Prognos
  • Ad-hoc support
  • Lagerredovisning
  • Resultatuppföljning och analyser
  • Dagliga rapporter och månadsrapporter

Kandidaten gav ett mycket gott intryck under intervjun och upplevdes som mycket trevlig och lugn.

Tillgänglighet: 1 månad uppsägningstid.

Pris: 785 kr/h


 

DRIVEN UNDERKONSULT INOM CONTROLLING MED ERFARENHET AV UTLÄNDSKA KONTAKTER  

Kandidaten har en magisterexamen i företagsekonomi och har i 12 år arbetat brett som Controller där hen arbetat både på kommun, myndighet och privata bolag. Kandidaten har arbetat som Business Controller, Financial controller och Projektcontroller. Hen har arbetat med bl.a. budget och prognosarbete, analys och uppföljning av resultat, rapportering, redovisning, avtalsgranskning, förbättringsarbeten och har arbetat med att driva arbetet med investeringar både utifrån ett strategiskt och löpande perspektiv.

Nu vill kandidaten prova eget som underkonsult och vill gärna arbeta nära verksamheten.

Kandidaten har erfarenhet inom:

  • Investeringsplanering och investeringsuppföljning
  • Budget- och prognosarbete
  • Månadsrapportering
  • Rapportering av månadsbokslut, budget och prognos
  • Avtalsgranskning
  • Bokslutsarbete
  • Ad-hoc support
  • Verksamhetsstyrning och stödjande av affärsverksamhet
  • Analys och uppföljning av resultat
  • Årsredovisning

Kandidaten gav ett mycket gott intryck under intervjun och upplevdes som utåtriktad, social, glad och lättsam.

Tillgänglighet: 7 mars

Pris: 1.150 kr/h


 

DRIVEN CONTROLLER MED BRED BAKGRUND

 

Kandidaten har en kandidatexamen med inriktning på skatterätt och ekonomi. Konsulten har arbetat i fem år som konsult där hen arbetat som projektcontroller, IT controller, business controller och verksamhetscontroller. Hen har arbetat med bl.a. budgetarbete, KPI analyser på försäljning, lönsamhetsuppföljning, kontrollerat löpande redovisning, uppföljning och analys av månadsresultat och varit delaktig i koncernens projekt. Kandidaten har även en bakgrund som Redovisningsekonom. Hen vill arbeta inom Controlling och har inställningen att bli så bra som möjligt. Kandidatens uppdrag löper ut 28/2 och är därför redo för nytt arbete i princip omgående.

Kandidaten har erfarenhet inom:

  • Uppföljning och analys av resultat
  • Försäljningsprognoser
  • Redovisning av lager
  • Sammanställa rapportpaket
  • Budgetarbete och prognosprocesser
  • Uppföljning av investeringar
  • KPI analys
  • Inkomstskattberäkning och momsrapportering

Kandidaten gav ett mycket gott intryck under intervjun och upplevdes som mycket trevlig, lugn och tydlig i sin kommunikation.

Tillgänglighet: 1/3

Pris: 820 kr/h


 

NOGGRANN REDOVISNINGSASSISTENT 

 

Kandidaten har en ekonomiutbildning på SRF konsulterna och har arbetat som redovisningsassistent på en redovisningsbyrå i 10 år. Som redovisningsassistent hade kandidaten hand om 15 kunder med löpande bokföring, redovisning av moms och arbetsgivaravgifter samt kund- och leverantörsreskontra. Hen har även haft hand om faktureringar, gjort avstämningar och varit ett stöd till kontorsansvarig och företagsledningen. Sedan fem månader tillbaka arbetar kandidaten som VD-assistent med en kombinerad ekonomiroll, men då rollen inte blivit som utlovat vill hen söka sig vidare. Kandidaten söker en bred, kombinerande roll med ekonomi och administration.

Kandidaten har erfarenhet inom:

  • Löpande bokföring
  • Redovisning av moms och arbetsgivaravgifter
  • Kund- och leverantörreskontra
  • Betalningar, avstämningar och återrapportering
  • Fakturering
  • Stöd till kontorsansvarig och företagsledning
  • Kundtjänst

Kandidaten upplevdes som mycket trevlig, lugn och noggrann och gav ett mycket bra intryck under intervjun.

Tillgänglighet: 2-4 veckor

Pris: 500 kr/h


 

PEDAGOGISK OCH ERFAREN CONTROLLER SOM KAN FRANSKA
 

Kandidaten är utbildad civilekonom och har arbetat som controller i 13 år på ett internationellt företag där hen arbetat med budget, statistik, utbildat cheferna i olika ekonomisystem, följt upp och analyserat KPI:er, arbetat med intäkts- och kostnadsuppföljningar, analyserat utfall vs. Budget och arbetat med finansiell rapportering. Hen har även på företaget varit projektledare där hen var ansvarig för att leda och driva ett stort projekt och var även personalansvarig för gruppen. Hen kan utöver svenska och engelska, även prata franska flytande. Sedan 2013 har hen arbetat deltid på familjeföretaget men är nu redo för nya utmaningar. Hen söker arbete brett inom ekonomi, men vill främst arbeta som Business controller och har ett mål att arbeta som Account manager i framtiden. Då kandidaten har arbetat deltid de senaste åren vill hen börja arbeta deltid, men på sikt arbeta heltid.

Kandidaten har erfarenhet inom:

  • Projektledning
  • Personalansvar
  • Sammanställa budget och utfall för uppföljning och analys
  • Uppföljning och analys av KPI
  • Intäkts- och kostnadsuppföljningar
  • Statistik
  • Utbilda chefer
  • Designa rapporter i Excel
  • Bokslut
  • Finansiell rapportering
  • Analysera utfall vs. Budget
  • Utveckling och analys av provisionssystem

Kandidaten upplevdes som mycket trevlig, klok, pedagogisk och driven och gav ett mycket bra intryck under intervjun.

Tillgänglighet: Omgående för deltid 60-70%

Pris: 450 kr/h


 

KONTAKT:

Har ni hittat en profil som passar eller vill ni ha hjälp att hitta en annan kandidat? Hör av er till er kontaktperson på Jurek eller så når ni oss på:

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

VÄLKOMMEN

kartastockholm
kartagöteborg
kartamalmö
kartasundsvall