Årets första tillgängliga kandidater i Stockholm! – Jurek Rekrytering & Bemanning
KONTAKT
X
STOCKHOLM
Biblioteksgatan 11
111 46 Stockholm
Tel. 08-525 01 800
info@jurek.se
MALMÖ
Carlsgatan 3
211 20 Malmö
Tel. 040-602 76 40
info@jurek.se
GÖTEBORG
Kungsgatan 17
411 19 Göteborg
Tel. 031-712 83 40
info@jurek.se
SUNDSVALL
Storgatan 29
852 30 Sundsvall
Tel. 060-616 403
info@jurek.se

Årets första tillgängliga kandidater i Stockholm!

Nu är 2019 i full gång och vi har en hel drös tillgängliga kandidater redo för nya utmaningar! Nedan vill vi för er presentera ett blandat urval kandidater. De har olika profil, senioritet och är verksamma inom olika affärsområden. Alla ingår i vårt breda nätverk, eftersom vi rekryterar och erbjuder search och hyrlösningar inom fem olika specialistområden. 

Varmt välkommen att höra av dig till oss om du är på jakt efter någon av föreslagna kandidater eller om ni vill ha hjälp att hitta något helt annat!


tillgänglig kandidat

Senior AFFÄRSJURIST  inom fondjuridik och kapitalmarknadsrätt

Konsulten har mångårig erfarenhet av att, i olika roller, ha arbetat som jurist på storbank – både i Sverige och utomlands. Därefter har konsulten arbetat som jurist hos en Kapitalförvaltare vars syfte är att uppnå maximal avkastning till förmån för pensionsspararna.

De roller som konsulten har haft har inneburit arbete på mer traditionella juristavdelningar såväl som enheter på affärssidan. På affärssidan har konsulten bland annat varit verksam inom en produktutvecklingsorganisation. Utöver att agera som juridisk rådgivare har konsulten innehaft funktionsansvar, varit projektledare samt medverkat i stora projekt inom bland annat regelverksförändringar samt operationella risker och compliance. Konsulten har även varit flitigt anlitad som föreläsare på internutbildningar samt vid externa event.

TILLGÄNGLIG: med 1 månads uppsägningstid

PRIS: 1250-1400 kr/h beroende på uppdrag


tillgänglig kandidat
Junior och ambitiös EKONOMIASSISTENT

Kandidaten är utbildad civilekonom och har cirka 2 års erfarenhet inom kund-och leverantörsreskontra inom detaljhandeln. Hen har främst arbetat inom leverantörsreskontra, men har även erfarenhet inom kundreskontra. Typiska arbetsuppgifter har varit: fakturahantering, inkasso, påminnelser, avstämningar och mycket kontakter internationellt med kunder och leverantörer. Hen är en van användare av SAP och har lätt för att lära sig nya system. Kandidatens starka sidor är att hen är mycket lösningsfokuserad, driven, noggrann och älskar siffor.

Kandidaten har erfarenhet inom följande:

  • Leverantörsreskontra
  • Kundreskontra
  • SAP


TILLGÄNGLIG: 
Omgående

PRIS: 415 kr/tim


tillgänglig kandidat
Erfaren senior EKONOMIASSISTENT

Kandidaten har lång och bred erfarenhet som ekonomiassistent inom både kund-och leverantörsreskontra. Hen har även under några år skött den löpande bokföringen, avstämningarna och momsredovisningen på en redovisningsbyrå. Under åren har hen fått möjlighet att arbeta i både mindre och större bolag, men trivs bäst i större sammanhang där det finns möjligheter till att vidareutvecklas. Kandidaten har arbetat främst inom privata bolag men har även erfarenhet av den offentliga sektorn. Nu söker kandidaten efter nya utmaningar som innebär löpande redovisning och möjligheten att få komma till ett större sammanhang.

Kandidaten har erfarenhet inom följande:

  • Leverantörsreskontra
  • Kundreskontra
  • Bokföring
  • Månadsbokslut

TILLGÄNGLIG: Omgående

PRIS: 470 kr/tim 


tillgänglig kandidat
Erfaren och driven VD-ASSISTENT/OFFICE MANAGER tillgänglig omgående!

Kandidaten avslutade nyligen ett uppdrag som VD-assistent och kontorschef och finns tillgänglig omgående. Kandidaten har erfarenhet av att arbeta inom bank och finansbranschen och är van att arbeta med ledningsadministration och kontorsdrift. Kandidaten är även van vid att arbeta med kalenderhantering, mötesbokning, utläggshantering och fakturahantering samt att föra protokoll, arkivering och konferensbokningar. Kandidatens starka sidor är att hen är mycket lösningsfokuserad, noggrann och har en hög servicekänsla.

Kandidaten har erfarenhet inom följande:

  • Administration
  • Viss ekonomiadministration
  • Protokollföring och arkivering
  • Service och kundvård
  • Officepaketet (Främst Excel och Word)


TILLGÄNGLIG: 
Omgående

PRIS: 632 kr/tim


tillgänglig kandidat
Systemkunnig och erfaren LÖNEADMINISTRATÖR tillgänglig omgående

Kandidaten avslutar snart ett uppdrag som Personal- och löneadministratör på ett statligt bolag och finns tillgänglig inom en månad. Kandidaten har arbetat med lön sedan 2007 och har erfarenhet av att arbeta inom många lönesystem samt van att arbeta i kombinerade roller så som HR och lön, ekonomi och lön etc.  Kandidaten har arbetat både inom statliga bolag men även inom den privata sektorn. Kandidaten beskriver sig själv som lösningsorienterad, hjälpsam och noggrann.

Kandidaten har erfarenhet inom följande:
  • Löneadministration
  • Personaladministration
  • Viss ekonomiadministration
  • System: Hogia, Visma, SAP, Pol
  • Officepaketet (Främst Excel och Word)
  • TILLGÄNGLIG: Omgående

PRIS: 548 kr/tim

 


tillgänglig kandidat
Driven och engagerad OFFICE MANAGER tillgänglig omgående

Kandidaten har nyligen avslutat en tjänst på ett kapitalförvaltningsbolag där hen har haft rollen som Office Manager och varit administrativt ansvarig. Kandidaten är van att arbeta med mötesbokningar, inköp, kontorsflytt, backofficearbete och förhandling av leverantörsavtal etc. Kandidaten har även haft personalansvar och har tidigare arbetat i roller så som mötesbokare, säljare och administratör. Kandidaten trivs i en koordinerande roll och tycker om att arbeta i ett högt tempo. Rollen som Office Manager passar hen bra då hen tycker om variationen i arbetet samt blandningen av både administration och service. Kandidaten värderar en arbetsplats med högt i tak där det finns chans att påverka och där man arbetar tillsammans. Kandidaten beskriver sig ordningsam person som är effektiv och snabb och som är bra på service.

Kandidaten har erfarenhet inom följande:

  • Mötesbokning
  • Resebokning
  • Inköp
  • Officepaketet (Främst Excel och Word)


TILLGÄNGLIG: 
Omgående

PRIS: 467 kr/tim


tillgänglig kandidat
Junior LÖNEADMINISTRATÖR tillgänglig omgående

Kandidaten avslutar snart ett uppdrag som lönekonsult på en lönebyrå där hen har varit sedan sin examen i juni 2018. Kandidaten är nu intresserad av att arbeta inhouse på en byrå och vill gärna hitta ett företag där hen kan växa och lära sig mer inom lön. I framtiden ser kandidaten sig utvecklas mer mot en roll inom systemimplementation. Kandidaten känner sig öppen både för rekrytering och konsultuppdrag men tycker att det är viktigt med gemenskap, teamarbete och tydliga mål. Kandidaten beskriver sig själv som arbetsam, kommunikativ, strukturerad och envis.

Kandidaten har erfarenhet inom följande:

  • Löneadministration
  • Utläggshantering och reseräkningar
  • Viss ekonomiadministration
  • System: Agda, Visma
  • Officepaketet
  • TILLGÄNGLIG: Omgående

PRIS: 491 kr/tim



Annars är du såklart varmt välkommen att kontakta din kontaktperson på Jurek eller ringa oss direkt!

Tel. 08-525 01 800

Biblioteksgatan 11, STOCKHOLM

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

VÄLKOMMEN

kartastockholm
kartagöteborg
kartamalmö
kartasundsvall